|
|
|
|---|---|
|
Idag 2/2- 05 är det på dagen 20 år sedan de fyra BMW entusiasterna Pontus Lövrup , Mats Björkman , Per Strömberg och Niclas Björkman grundade BMW Club Schweden. Ando Gunnarsson Bitr klubbmästare BMW Club Schweden | |
|
Exakt! Syd-sektionen har en liten kvällsträff på restaurant Edelweiss i Helsingborg ikväll. Se mer info på sydsektionens hemsida. Länk /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Grattis, klubben :) Kom och fira med oss ikväll på Edelweiss! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Grattis klubben! Syns på Edelweiss ;) |
|
|
Grattis klubben! MVH / Jacob |
|
|
grattis klubben...vi hoppas på minst 20 år till... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Det är väl på tiden att man blir medlem. //StefanL |
|
Paap Reeder |
Hej! Välkommen StefanL ...... Firade och hedrade 20- åringen med att på den stora dagen dra dit mina nya toppar på M70:an. [[För hand + 30 Nm + 60 grader + 60 grader gör 4 x (14 + 14) gör 112 goda tankar till CS eftersom jag skänkte en goda tanke vid varje bult. Tror att det betyder tur även för min M70:ia.]] Innan hade jag på em- kafferasten på jobbet beordrat alla volvo, japps och saab-ägare att resa sig upp runt kaffebordet .... varefter jag efter en konstpaus meddelade att BMWCS idag fyller 20. ..... vissa satte sig med en duns ... men det var ändå inga presumtiva BMW- åkare ... men kul var det. MVH /// Paap R .. "f.d" kassör |
|
har firat 20-årsjubilet med att fixa bromsdelar till 02 touringen! visserligen är bromssystemet från volvo, men jag ägnade mycket kärlek åt bilen och det är iaf en solid bmw! hade lite förfirande igår genom att köra på en kantsten med e30in, vika plåtfälgen och justera om hjulvinklarna på det hjulet lite grann...dock hade jag inte sönder länkarm/kränghämmarstag/styrled eller ngt liknande så jag är glad, trött på att byta sånt på e30 :) MVH Johan K |
|
|
Stod inte så mycket om det på BMWCS.com men det kan kanske kvitta... Medlem sen -88-89 nå'n gång, kanske dax att hoppa av. MVH Topchop |
|
Paap Reeder |
Topchop! ?? ... é ré någé fel på CS eller har du gått över till ådi eller dyligt? MVH /// Paap R ..... fd kassör |
|
Nja, en gång i tiden när jag gick med i klubben var det mest för att köra på bana och den möjligheten är ju borta och ärligt talat vet jag inte vad klubben kan göra för mig nu. Har dock inte bestämt mig ännu. Neeej jag kör inte ådi utan är fortfarande nöjd(nåja,750=startmotorproblem, 540=småproblem, 325 turbo=snart sbp problem, 3.0=rostproblem mm 02=spruckna toppar mm 00=smutsig, mfl) BMW ägare. MVH Topchop |
|
|
Topchop: Möjligheten att köra på bana är inte borta! I BMW Sport Club www.bmwsc.com har vi banåka med gatbilar. /Rickard |
|
|
Jag tror Topchop menade möjligheterna för just honom är borta, eller? Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Ja, eller ehh nej...Bilarna lagas när tid och pengar dyker upp, så en kul 02a finns nog tillgänglig vid behov. Då mina bilar går sönder lite för ofta har bankörning med huvudklubben räckt för mig men som det ser ut nu så är ju det slut. Sportklubben ser jag som ett alternativ då ni tagit över bankörningen så jag förenar mig kanske med er. MVH Topchop |
|
|
Får man inte rabatt på auktoris. BMW-verkstäder när man e medlem i BMWCS?! Sjöberg |
|
|
Topchop: Välkommen! /Rickard |
|
|
Topchop. Den form av bankörning som BMW CS och alla andra bilklubbar kört (jag förmodar du menar Knutstorpsträffen) är idag blott ett trevligt minne ! Men förhoppningsvis kommer Bilsportförbundet med ett sk gatbils reglemente som innebär att man kan prova sin bil på banan under säkra och godkända former utan att ha några "STCC ambitioner" . Som det ser ut idag så har BMW CS överlåtit ansvaret för bankörningen på årets"Jubileums Knutstorp" till BMW SC men träffen är ändå ett BMW CS evenemang och det som krävs för att komma ut på banan är en sk Provapå licens eller en riktig licens. BMW CS kommer tillsammans med BMW SC vid ett par tillfällen under våren ordna kurser så att fler CS medlemmar kan ta en licens. Så Topshop , du behöver inte alls gå ur CS ! anmäl dig till en av dessa kurser , ta en licens och du kör precis som vanligt på Knutstorp även om du "bara" är medlem i CS. Men givetvis ska du även gå med i SC om du känner att du vill köra mer än det du gjort under tidigare år. Sjoberg: Som medlem i BMW CS har man rabatt på alla reservdelar och tillbehör hos de flesta auktoriserade BMW återförsäljare. Sen finns övriga medlemsförmåner som klubben har och givetvis också B.B (tidningen) Hälsningar Ando Gunnarsson Bitr klubbmästare BMW Club Schweden |
|
Paap Reeder |
Topchop! M70:ians startmotorproblem .... kan EVENTUELLT lösas om du byter bakgaveln på starten ...... om du har tur. Behöver bara lossa bakre byxröret. Men om du kört länge med det sannolika felet att bakgavelelagret går för torrt p g a att den ligger så nära byxröret .... då är det bara té å´riva ute´n. MVH /// Paap R |
|
Rick: Tack! Ando: Finns plats och datum (preliminärt kanske) ang. licenskörningar? Pris? Papp: Har läst det mesta du skrivit om 750 så det är väl bara tid och ambition som saknas. Har en massa andra fordon som går före, men jag saknar den... MVH Topchop |
|
|
Topchop: På det senaste styrelsemötet bestämdes att en licens kurs skulle hållas 21/5 . Kontakta BMW CS klubbmästare Anders Jasphe (anders@gji.se) för vidare information. Hälsningar Ando |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.