|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag funderar på att skaffa en M3a. Men behöver dragkrok för att kunna dra "racern". Har för mig att jag läst någonstans att M3an (E36) inte är typad/godkänd för dragkrok. Stämmer det? Anders | |
|
Va!Menar du att du ska ha dragkrok på en M3...Har för mig att BMW inte har något sådant till M3:an ,jag förstår varför.Det är ju en sportbil inte en last åsna!!Köp då hellre en lite klenare BMW som har dragkrok. Mvh Ricke |
|
|
Jag har sett en M3a med dragkrok i Norrköping en gång. Dock kan jag ju inte svara på om den vart godkänd så. Den var avtagbar iaf. Är väl inget fel på att ha dragkrok om man måste. /Per |
|
| Ser för jävligt ut med dragkrok.. | |
|
Ser kanske inte så jävligt ut med en avtagbar, då den inte syns alls. Funderade själv på att montera krok på min för att kunna dra crossen, men den var tydligen inte typad för krok, inte enl. reg. beviset iaf. Mvh Jens |
|
|
Ja det gör det =) Men lagen har ingen nöd! Man köper ju inte bilen för att att visa upp den utan för sitt eget högsta nöje. Det är ju inte fel och man kan kombinera nytta och nöje! Dragkroken som satt på M3an jag såg syntes inte när den var avtagen. Bara ett litet diskret hål i läppen bak på kjolen. Det kan man leva med om man måste ha dragkrok och verkligen vill ha en M3a. |
|
|
Hej! Jo, kanske rätt att inte skaffa en M3a och delvis ha som dragbil. Blir bara massa "krångel" i och med att den inte är godkänd för dragkrok. Får se om det blir en 540 eller liknande. Svårt att kombinera alla egenskaper i en bil. /Anders |
|
| Det är bara att montera dit en dragkrok och göra en reg.besiktning på bilen. En avtagbar syns ju som sagt inte et dugg. | |
|
Tyvärr M3 E36, coupe och limo, får ej dra släp så dragkrok lär man inte ha så stor nytta av alltså!! Vet ej om det alltså går att reg.besikta en M3 E36 med dragkrok. Men i och med att den inte får dra släp tror jag inte heller ´det går att reg. besikta en M3 E36 som försetts med dragkrok. M5 får däremot dra släp! oo=00=oo |
|
|
Tror "SL" har rätt, har för mig att det står nått om det i instruktionsboken. En 540 är däremot en perfekt dragare. Ola |
|
|
Det stämmer som en del skriver, en M3a får inte dra släp, så står det i min instruktionsbok, tror även att det kan stå i registreringsbeviset. Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.