|
|
|
|---|---|
|
Hej, har lite problem med min bil.. Skulle vara bra med lite hjälp.. 1. abs'en fungerar inte.. har hört att det kan vara givarna. Var sitter dessa? 2. så fungerar inte hastighetsmätaren och färddatorn, dessa är ju elektroniska. Så min hypotes är att det kan vara bateriet som sitter bakom hastighets mätaren? (Panelen, varvräknare etc.) 3. ibland, o jag menar verkligen bara IBLAND, så rinner all kylarvätska ut? Ingen aning om varför den gör så. 4. Höger elhiss död, har kollat säkringboxen i motorrummet, alla är hela. Skulle verkligen behöva lite hjälp då jag knappast är någon expert på el. Mvh Claes | |
svintoleffe |
1.. Du har ingen abs på bilen, ABS kom först 87, annars var det tillval, 2. det är nog till 99 % batterierna som sitter bakom panelen. 3. Jag kan tänka mig att bilen kokar när den gör så. 4.Ta o kolla dörrkontakten, där brukar det erga. Välkomen ska jag ochså säga. Länk Min Bmw MVH Leffe |
parolof |
ärga menar han |
|
svintoleffe: Hur vet du att han inte har ABS på sin bil då? Eftersom det var tillval så kan bilen i fråga mycket väl ha ABS. Mvh Carl |
|
svintoleffe |
Tack vare, att det är så sällsynt, därför kan jag utala mig om det, Samt att det var väldigt dyrt tillval, folk köpte heldre ac, o sportstolar än Abs Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
ABS var ganska vanligt tillval på 323i... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Bara att invänta svar från Claeswallin då. Men bilen i fråga har både färddator och elhissar, så varför inte ABS...? | |
|
Hej, Tacksam för svaren. Bilen är utrustad med abs, tycker för övrigt det var en väldigt spydig kommertar, men är ändå tacksam fär hjälp.. " varningslampan" för abs'n kopplade jag dock ut innan besiktning för att killen itne skulle anmärka på det.(den ska ju lysa när man slår på tändningen men han såg tydligen inget) Skulle vara jätta bra om jag kunde få Svar på "hur" man gär för att åtgärda ovannämnda problem, då mitt intresse för bilen är stort men kunskapen brister! Tacksam för svar, Mvh Claes |
|
svintoleffe |
1. Då är det reläet som säkert har gett upp, då det är vanligt att dom gör det. 2. Du får ta o byta batterierna bakom panel då det säkert är dom som spökar. 3. Du får kolla om vattenpumpen är dålig, elelr att visco fläkten funkar, samt att termostaten är hel. 4.. du får ta loss dörrkontakten för dom brukar ärga, det är väldigt vanligt, bar o göra rent, så brukar dom funka. Ps jag är inte spydig.. Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.