|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en BMW 530 -89. När bilen är kall så låter det som om bilen inte går på alla cylindrar samt lite ojämn tongång. Vad kan det bero på... en fråga till: hur mycket bensin ska bilen dra? Tack på förhand | |
|
den ska dra ca 1.3 - 1.4 liter/mil blandad körning... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
dra av 1dl/mil om du har en manuell vxllåda... fick för mig att du hade aut. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
1 dl/mil låter inte rimligt =P men ja kommer runt 40 mil på 60 liter.. vet inte om det e ja som har tung fot... vet du något om min andra fråga? |
|
|
1.5 liter per mil är lite för mkt tycker jag... jag snittar 1.2 liter milen och har aut, vi har dock inte samma motor. Men enligt modellguiden ska din bil dra 1.14 liter/mil, (vilket nog är nästintill omöjligt att komma ner till). angående ojämngång... kan vara mkt som ställer till sådana bekymmer... antar att bilen är servad så att det inte beror på slitna stift och igensatta filter. jag skulle kolla allt som har med tändning att göra, fördelare, rotor, tändkablar mm, kolla även LMM. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Vad är LMM??? jag har bytt tändstif och sportfiltret är "nytvättat" samt olja och olje filter e bytt. Läste någonstans att vattentemp givaren kan vara kass... För ja får felmedelande hela tiden att Kylarvätske nivån e för låg (fastän den är fylld). Får även fel medelande att bromsklossarna behöver bytas fastän dom är bytta samt givarna till bromsarna.... Finns det givare för handbromsens belägg? |
|
|
LMM = Luft Mängds Mätare. LMM tar stryk om man använder sportluftfilter längre perioder... Du har lite givarfel, du får ta loss och göra rent alternativt byta givarna.. handbromsen har nog inte givare vad jag vet... iaf inte till beläggen. har du bytt givare alla givare utan att det har hjälpt så föreslår jag att du byter ut CCM mot en lika dan för att se om problemet kvarstår. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
| vad är CCM? Byta givarna??? är det fler än 1 givare? hur kollar man LMM??? | |
|
Skulle tro att du förstört volframtråden i LMM genom att olja från sportfiltret har bränt fast på den! Det är inte alls ovanligt vid användande av sportluftfilter. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| LMM låter dyrt! men det är bara när det är minus grader... | |
|
CCM = check control modul = databox som styr den display som visar dina felmeddelanden. LMM är tyvärr väldigt dyr att köpa ny..... har inte koll på beg priser. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Kolla så du inte har något bränsleläckage och byt bränslefilter. Det låter som bilen inte får soppa vid kallstart. En bättre begagnad luftmängdmätare kostar runt 500:- på en skrot. /Per |
|
|
ang givare för bromsvarnare har du en vänster fram och en höger bak (eller om det var tvärt om?) __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.