|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag kikade runt lite på online-bilstereobutiker och jag såg att Mds har väldigt fina Huvudenheter med högtalare. mellan 2-3000 koster dom. Jag undrar om deras fanatic högtalar serie är något man kan stoppa in i bilen... är dom prisvärd eller ska jag satsa på något bättre. Har inte så fet ekonomi :( | |
|
Satsa på Kenwood huvudenhet och DLS högtalare på www.nardik.se. MVH |
|
|
Men vad kommer man upp i pris då? vilken serie rekommenderar ni, ? tänkte ha 6.5 fram och 6*9 bak. |
|
|
Budgetpaket: Huvudenhet: Kenwood KDC-W6027 2495:- Framsystem: DLS C36 Classic 3-vägs 1770 eller DLS PS5A Pro Slim 1260:- Baksystem:DLS 424 Classic 900:- Bättre paket: Huvudenhet: Kenwood KDC-W6527SE 3470:- Framsystem:DLS UP36 Ultimate Pro 3870:- Baksystem: DLS 424 Classic 900:- Tänk på att framsystemet avgör 80% av ljudet i din bil så snåla inte på det. MVH |
|
|
Hej. Kul med någon som gillar bilstereo. Ljud gör bilturen betydligt trivsammare. Jag skulle utan tvekan satsa på fabrikatet Alpine. Lite dyrare men otroligt bra ljudkvalitet. Slutstegen med betäckningen V12 är bäst (Ljudkvalitetsmässigt och kraftigt) och klart prisvärda begagnade. Huvudenheterna håller ganska jämn nivå vad gäller ljudkvalitet medan funktionerna varierar mer beroende på vilken serie du väljer. Varför köpa nytt? Kika in på Blocket och sök på Alpine. Högtalare skulle jag köpa nytt då dessa slits med åren men huvudenhet och slutsteg håller så hög kvalitet att de inte "förbrukas". För 2-3000 har du en bra början med framkit och huvudenhet. Köp inte allt på en gång utan spara hellre och satsa på bra grejer. Köper du ett "billigare/sämre" märke kommer du förmodligen bli trött/less ljudet ganska fort. Köper du bra grejer med bättre ljudkvalitet blir du lika imponerad varje gång du sätter igång stereon och pengarna känns då välplacerade. / Jonatan |
|
|
Okay, jag har redan en alpine enhet, en cd. den har ett par år på nacken men den funkar mycket bra. Tänkte uppgradera till mp3. Det blir nog att spara ett tag å slänga in en hejdundrandes anläggning =) Måste hitta en mp3 spelare som passar in med den röda belysningen på min 325a =) det ska vara stilrent! |
|
| Clarion och VDO har enheter som passar in i en BMW väldigt bra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.