|
|
|
|---|---|
Niclas.S |
Skulle bara fråga om nån kunnig kunde svara på min fråga om jag behöver en kondensator, har en MDS 12" på 800W och ett slutsteg på 700W. Skulle det vara nödvändigt? Själv skulle jag inte tro det iallafall. Måste också ta upp en annan sak, att det är svårt och få basen och ljudet att låta utanför en e30, om man inte har rutorna oppna förstås. På BRL sa dom att det är svårt att bygga ljud i BMW:n.......!? ska det väl inte vara? Visst är det lite svårt att hitta plats men plats finns, gäller bara att hitta gömställena OO=00=OO |
|
Jag brukar lyssna i bilen jag vet inte hur du gör riktigt om det skall låta mest utanför.... Kondensator brukar hjälpa upp såväl bra som dåliga slutsteg och brukar ofta göra att basen låter mer "exakt" så det är inte bortkastade pengar på någotvis med en kondensator.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Montera en Marin högtalare som spelar utåt!!!!!!förslagsvis bagage golvet. LOL! Den vise talar om vad han ser,dåren om vad han hört. |
|
|
varför ska det låta utanför bilen? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
| Om du sätter på dig hörselskydd och spelar väldigt högt så låter det utanför bilen, varför du nu skulle göra det.... | |
Robsarve |
Har du inte mer än 700 MDS-watt så lär du inte behöva någon kondensator. tycker Erik |
| Och 700W?! Mitt PG slutsteg på 4*35W kan spela tillräckligt högt för att det ska göra ont. Men det är klart, ska man spela för hela kvarteret så kanske det behövs :) | |
|
Spela utanför bilen? Det är ju bara fjantigt. Finns ju bara nackdelar med det... Först å främst att det blir väldigt attraktivt för diverse skurkar å annat skit å ta sig en närmare titt på bilen. Sen åker man ju faktiskt i bilen, inte utanför. // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
Niclas.S |
HEHE tack till svaren, skulle kanske utrucka mig lite bättre om ljud utanför bilen. Jag vill absolut inte spela för kvarteret men det ska vara så jä*lva svårt att få basen att dunka utanför, inget som jag verkligen måste få det att göra. Tänkte bara skrämma bort lite volvoraggare med sina pyramidbasar ;D det var bara en tanke. OO=00=OO |
Robsarve |
Om det dunkar utanför bilen betyder det bara att det låter sämre därinne... Det som brukar funka bäst i e30 är en bandpass med rören upp genom hatthyllan. Men vill du att det skall låta sämre och dunka ut mycket så kan du ju bara göra hål i hatthyllan och bygga en bakåtriktad basreflex - då lär det skramla en del... |
|
lättast borde väl vara att ta bort isoleringen (om det finns ngn) i bakluckan. |
|
|
Jag har då gjort mitt yttersta för att ha ljudet I bilen, och inte utanför, av den enkla anledningen att jag njuter av musiken. Men när det är människor i närheten är det pinsamt att njuta av musiken, för det skramlar och låter bara illa utanför. Huvva! Överlämna skramlandet till 740-folket... |
|
|
En bandpass med portarna upp genom bagageluckan?! Måste ju ändå vara bäst!!! //Simon |
|
Niclas.S |
Okej ge er nu ;) jag ville höra om det var någon volvoraggare som visste hur... absolut jag håller med om att det är bättre att ljudet håller sig i bilen, annars är det större chans att någon får kliande fingrar och ska börja pilla på låsen :P, och så får jag en skänsla att det är mer seriöst också. OO=00=OO |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.