|
|
|
|---|---|
|
Vi planerar en sommarresa till Polen, Ungern, Slovakien, Slovenien osv. Men jag vet att för ett par år sedan gällde inte stöldförsäkringen i de forna Sovjetstaterna. Någon som vet hur försäkringsbolagen resonerar kring det idag? Nu är ju de länderna med i EU och allting. Jag har helförsäkrat på If. mvh | |
|
Säkrast är att ringa If och fråga. Jag skulle inte våga lita på svar från ett forum i en sådan fråga. Troligast är att den gäller även där, men kolla upp ordentligt. /Christofer |
|
|
Det är vanligt att man måste lägga till en (dyr) extraförsäkring för att försäkrningen ska gälla i de länderna. Ring o fråga så får du svar hur du ska göra. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Den gäller numer i alla europeiska länder förutom albanien vill jag tro. | |
|
2000 hade var det iaf krav på märkta rutor hos flera bolag för östeuropa Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Hejsan! Är själv polack så jag brukar vara nere i Polen 2-3 ggr per år med bumsen. Har tidigare haft If och numera Dial och efter tagen kontakt har jag fått informationen att alla försäkringar gäller i dessa länder utan undantag. Det enda som krävs är märkta rutor och startspärr för att stöldförsäkringen skall gälla fullt ut. Som kouriosa kan jag säga att Polen är ett oerhört vackert land att semestra i. Prisnivån är ungefär 50% av den svenska. Bensinen kostar runt 8,5 SEK/liter 95 oktan, vägarna är sisådär och kräver tillväjning. Det är numera lika säkert att semestra där som i Sverige, använd bara sunt förnuft. Sky därför ingen rädsla och åk ner dit, det blir garanterat en lyckad semester. MVH Dominik |
|
|
Tack dominik för de väl valda orden..! Märkta rutor kan jag ordna. Startspärr vette katten... Har ju koden på färddatorn men jag undrar om det godtages hos If? Jag är inte så orolig för att de skall sno bilen eftersom den ju inte är så mycket värd. Och det är ganska dumt att sno en turistbil. Dessutom kommer det att sitta en fet krycka på ratten. + andra bonntrick som gör att tjyvarna inte kan norpa bilen. Men 16" vill man ju ha kvar i alla fall! Några specifika orter du rekommenderar att se i Polen? Warszawa är det något att se? mvh |
|
|
Värt att se; 1. Nordkusten. Ta färjan från Ystad och åk till Swinoujscie. Åk österut ung. 15 mil längst med kusten till Kolobrzeg. Helt fantastiskt, perfekta bad, bra hotell, bra priser, rent. 2. Krakow. En av Europas vackraste och mest intressanta städer. Klar pariskonkurrent. Lite dyrare boende men det är det värt. Torget runt stadshuset är en uppenbarelse. /M Min bil: Länk |
|
|
Inte värt att se: Zary vid tyska gränsen skitig industristad som ger Moskva -77 vibbar... Stor träfabrik byggd för tyska pengar där jag tillbringat veckovis... Dock: god billig mat och trevligt folk.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Ok, vad kostar färjan enkel-resa 1 bil 4 pers? | |
|
Kollas enklast här: Länk Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
och här Länk /M Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.