AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
2.594

Kanske dax att planera vårens M/Alpina träff.

Sida 1 av 3
Jag vet att det bara är första februari men tiden går så fort så jag tänkte att det kanske är dax att planera för vårens M/Alpina träff i Stockholm.

Spikar man ett datum tidigt så kan ju fler planera in träffen i sin kalender så att det blir så många bilar som möjligt.

I höstas 26/9 så blev det 12 bilar som kom till brostugan trots det gråa vädret. Så en solig vårdag så borde det bli fler! Förra träffen hade ju ingen direkt planering men det vore kul om vi kunde åka en sväng på några roliga vägar och äta lunch. Är det någon som har några förslag på lämpliga vägar?

Hade tänkt att lördagen den 7 Maj vore ett bra datum. Då borde ju alla ha plockat ut sina bilar. Mötesplats och övrig planering kan vi diskutera här i denna tråd.

Här kan ni läsa om förra årets träffar.

M/Alpina träff söndagen 24/4.
Länk

M/Alpina träff söndagen 26/9.
Länk

Låter som ett utmärkt ide! roligaste vägar i Stockholmområdet finns Västerhaninge-Sorunda-Södertälje går att lägga upp olika router i den trakten utan att det går att misslyckas med körglädjen!

Ps Även andra motorstarka BMW tycker jag är okej att ha med, kanske inte så oväntat eller? Även om i princip alla misstar min för att var en M5-95 är inte det underligt?;) Vet inte riktigt var gränsen ska sättas, kanske nivån på prestandaförmåga ska läggas vid dom långsammaste M/Alpina modellerna?

Mvh Stephan
De vägarna är verkligen skit roliga! Vägarna norr om staden känns lite uttjatade tex Bogesundsvägen. På Södertörn finns riktigt roliga vägar och många olika router som man kan ta, det finns också många bra ställen där man kan äta lunch.

Självklart så ska alla bilar med M och Alpina anknytning komma.
På M-registrets sida finns en bra lista på vilka bilar som passar. Länk Alltså även bilar som M535 E28, M540 E34 och 320is E30 och alla Alpinor så klart.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Stephan735i: Det ser inte bra ut:)

Micke K. Länk
b97_knl; Datumet eller passar en annan dag bättre?;)

Mvh Stephan
Gemini__
Låter intressant. Tyvärr kan jag inte första helgen i maj. Skriv gärna ut det datum som blir spikat så fort ni vet(om det mot förmodan skulle bli ändrat).

Mvh:
Thomas
Visa användare
878
rodge
Bmw 745 e65
Låter kanonkul, kommer absolut!

rodge dodge
Länk
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
skulle vara kul att kunna komma, tyvärr har man 90 mil enkel väg. kommer man, tar med sig sin digitalkamera och låter den gå varm.

Alpina Power!
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Vad bra att fler har tankar om en Alpina/M träff då kanske vi kan göra något gemensamt !
Jag har lite planer på en Alpinaträff någon gång under maj (troligen 14 eller 21) och har väl tänkt att det kanske är lika bra att utvidga det till en Alpina/M träff så det blir lite fler bilar.
Platsen jag har tänkt mig är Skokloster , vilket jag personligen tycker är en mycket lämplig plats för en bilträff.
För att få åka lite i samband med träffen så skulle man först kunna samlas vid tex BMW i Solna och sedan gemensamt via trevliga vägar åka ut till Skokloster .
Just detta upplägg och slutmål hade vi när vi inom BMW CS anordnade Coupeträffen 00(tror jag att det var!) och det var mycket lyckat och uppskattat av alla deltagare.

Denna träff kommer inte att anordnas av BMW CS eller någon annan klubb utan är ett "fristående" projekt, så man behöver inte vara medlem någonstans.

Hälsningar
Ando Gunnarsson

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jag kommer...om bilen kommer! :-))

Har saknat dessa träffar!
ki
226
kim750
530da-04
Första helgen i maj är jag bortrest,
så den 14:e eller 21:a skulle passa.

Mvh
Kim
Man kanske skulle ha två träffar en 1 Maj och en 21 Maj. Efter som det alltid krockar för så många så kanske det vore bra med två M/Alpina träffar. Eller?
yo
21
yobwoc
BMW 325i coupe - 07
Har letat lite efter detta lite grann men av någon anledning inte sett eller hittat något om detta så det vore ju ballt. Men som alla träffar man skall ordna så är det alltid svårt att med uppslutning. Mest kanske beroende på att alla är vi så upptagna olika tider på året. Kan tyvärr inte för egen del förrän i början av juni. Men helt rätt, det är klart att det skall vara en träff för Alpina och M bilar där man träffa varann och utbyta tankar och beundra varanns bilar.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
M Femman:
1 Maj är det Z-träff vid brostugan så det kanske blir lite kaka på kaka, Finns nog många M-couper och roadsters som vill komma på båda.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
E helt klart sugen på att komma, men det hade varit roligt om där var fler från skåneland som har tänkt sticka upp...
Roligare att köra ngr stycken.

Sjöberg
Förra M träffen kom det inte en enda Z3M...
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
sjoberg > Jag är iofs inte från Skåne men väl från Halland, är ju en bit att åka så det skulle vara kul om man var ett par stycken som sagt...

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Halland duger fint för mig, jag e inte så kräsen... ;o)

Sjöberg
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Underbart att folk börjar planera i tid! A.G:s ide låter väldigt bra! Jag kommer om det blir M/Alpina träff.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Ett utmärkt förslag med två träffar, En enligt A.Gs förslag och en enligt mig söder om stan vägarna där är otroliga jag brukar åka dit bara för att köra rätt många gånger om året, passar för alla typer av bilar så farten måste inte vara hög för att njuta av körningen en klar fördel.

Mvh Stephan
Bra då tycker jag att vi kör på två träffar.

Jag kan åta mig planeringen av den första.

1 Maj kan ju vara ett bra datum så får vi lite spridning på träffarna. Vi kan mötas upp någonstans tex brostugan som alla känner till och så åker vi ner på Södertörn och äter lunch någonstans. Hoppas det blir bra uppslutning!

Stephan, kan inte du maila mig några bra router som man kan ta. Själv tycker jag Tungelsta vägen är en riktig höjdare!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.