|
|
|
|---|---|
|
det är så att jag disskuterat lite med folk och dom säger emot mig. Jag sa att på bmw så finns det bara diffbroms med 25%, inte mer. Dom säger att det är helt för lite 25 utan att t.ex m535 och m3:a har 50 - 70% diffbroms. Frågan är har jag rätt eller fel? | |
SpineKracker |
Du har rätt. E30, för att man vill. Mer GO än SHOW är mitt motto. |
|
Alla differentialbromsar som monteras från fabrik har en bromsfrekvens på c:a 25%, så du har rätt! Finns dock 40 o 75% diffbromsar för tävlingsbruk att montera, men att en M535 eller en M3 skulle ha mer än 25% är helt fel! Ex.vis en M3 DTM E30 har ju inte 25% diffbroms, den ligger snarare på 75%, men inget på bilen i övrigt är speciellt standard heller så..... Men låt dom gärna tro det, bara det inte går ut över andra, vissa vill gärna tro mer än vad verkligheten ger, kanske nåt behov dom har...... Sen att man kan öka bromseffekten genom att öka förspänningen i diffbromsen så det ger ökad diffbromsverkan är en annan sak, men det är inte original utan nåt man får göra själv..... För övrigt att ange diffbromsen i % säger inte allt, det viktiga är momentet i newton-meter som förspänningen ger i friktion!! ///Magnus |
|
|
Hm, där ser man! Då har jag antagligen en diffbroms på 25%! =) Bättre det än ingen diffbroms! Gör sitt jobb kan jag lungt säga! =) Shake That Ass |
|
|
Grabbar hjälp till här igen, det är så att jag tjafsar förtfarande med dom, dom tror fortfarande inte på mig. Är det någon som har länk eller nått som jag kan titta på som kan intyga att bmw har 25 % diffbroms. Eller vet ni om man kan ringa självaste BMW och fråga dom? Tack |
|
-BeeMWe- |
Säg att dom är stjärtgossar och hälsa från mig. Nej men jag har också trott det varit 25%. |
|
Skicka dem denna länken... Länk |
|
SpineKracker |
BeeMWe Vadå trott att det är 25%? Det är det BMW har! E30, för att man vill. Mer GO än SHOW är mitt motto. |
|
Länk Där kan man se. Eller så kan dom själva söka på: Länk ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
-BeeMWe- |
SpineKracker: Eha ja? Det var det jag menade också... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.