AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.596

Värde på extrem långmilare...? (E-39)

Jag är intresserad av en 525 Tds Touring -98 som gått hiskeliga 38500 mil. Den är sv såld, har komfpkt, aut, Xenon
17" sommar och 15" vinterhjul. Tyvärr inget skinn eller nåt annat kul godis. Begärt pris hos handlare är 89". Är det ok eller tror ni att man kan få ner priset ytterligare? Om man slår till och köper den, vad kan den vara värd om ca 2 år och ytterligare 5000 mil.......? Tacksam för svar.

sw
Totalt iskall bil på marknaden ännu kallare om 2 år.
Att den knappt har nån utrusting gör ju inte saken bättre.
Räkna med att den är gymt svårsåld om inte helt omöjlig att bli av med.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Nja....Vid dessa miltal så får man nog vara beredd att få vissa extrakostnader(läs reparationer) som "lök på laxen" dvs utöver dessa 89'.
Ingen modern dieselmotor heller...En test hos en oberoende teststation tycker jag vore en extremt bra idé om nu du vill köpa den.

JAG skulle inte ge några 89' för den vagnen....möjligen 60'+nya däck och REJÄL garanti på papper skulle jag då förhandla till mig isf. :)
Skulle det vara omöjligt så drog jag nog mig ur en sådan affär..

OBS!...Detta är vad JAG skulle göra hur som helst..

Mvh Janne.
Hmm tack för svaren. Blir nog nåt nyare med mer normala mil......

sw
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Förmodligen inte alls farlig att köpa. Är den servad enl bok?
Vad för slags mil har den gått?

Men några 89000kr ska du ju absolut inte lägga. Du kommer nog få god prutmån på den då ingen annan kommer vilja köpa...

fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
jag lånar tråden lite:

320d, sv.såld, komfortpaket, xenon, drag, dieselvärmare, (endast vinterdäck) 26500 mil..rimligt pris att betala för en sån?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Wadstedt. 525an är i mina ögon inte värd mer än 55k max.
ferlin: 65-75k? Beroro ju på om sånt som stötdämpare, turbo, katalysator, koppling, bromasr, fram- och bakvagn är åtgärdade annars försvinner 20k lätt iväg på reparationer jämfört med en lågmilare. Betalar det gör man främst för skicket.
Mvh
Asken
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
precis, börjar såna saker gå sönder kan det kosta..vet att bromsar och dieselpump är bytt på bilen..med tydligen ska inget i framvagnen vara bytt..trodde det var standard på E46 att länkarmarna byts. Det jag funderar över är om det är värt att lägga på några tusen för att få en bil som gått mindre eller "snåla"...saken är den att jag har ev en bytesaffär på gång mot min bil:

Länk

mot en 320d som har ovan nämnda spec, han begär 90 000 i sin annons..jag har bjudit 50 000 mellan och han skulle fundera på saken. Tycker ni att jag gör jag en bra affär om detta blir av?
Köp e39an TDSen om du får den billigare. Men räkna inte med att kunna sälja den för ngn vettig peng sen.
Men å andra sidan kan du behålla den till den är nära på "slut" o ha en bra bil i måååånga år om du sköter den.
Lite pyssel antar jag att den behöver då o då men det är ju en modern bil fö. Köp o använd alltså!

Jag skulle erbjuda 60 000:- o vara nöjd i låt säga 5-6 år framöver. Var hittar du en annan bil där du förlorar MAX 30-40 tusen på dessa år med får man anta en massa mil under denna tid? För man får ju anta att minst 20 tusen får du allafall om 5-6 år om bilen håller ihop o är något sånär ok. Eller?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.