|
|
|
|---|---|
|
PÅ m in import bil, står alltid tempmäteren typ 1,5 millimeter över mitten strecket på temp mätaren när den är varm, dock rör den sig inge längre om man tynar tex, vad beror det på annan temp på import bilar som gör att den är så eller?? bor ju i vinterklimat | |
|
Låter mysko, brukar ju isåfall vara tvärt om. Men det beror ju troligen på termostaten att den är stäld på varm |
|
| På så gott som alla bmw:s jag kört så ligger tempmätarn precis över mittenstrecket... Har en nybytt termostat i min 325:a och den ligger drygt en millimeter över mitten den å. Så om den är stabil där så är det knappast nåt att oroa sig för | |
TobbeBMW |
samma på min, ca 1 mm över mitten, MEN det ser ut som den ligger lite till häger om mitten då mätaren sitter till höger om föraren, flytta på huvudet och titta RAKT på mätaren när bilen är varm så ligger nålen klockan 12. |
| Det er samma på min oxå. | |
| Min ligger på klockan 12 | |
|
min står med på klockan 12 sen min gamla 520i den stod någon mm över 12 |
|
|
Som TobbeBMW skriver, så är min tempmätare precis i mitten när motorn är driftsvarm. Det kan se ut som den befinner sig kanske 0,5-1mm till höger, men betraktat rakt framifrån står den exakt i mitten. Har ny vattenpump, fläktkoppling och termostat. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.