|
|
|
|---|---|
Jirar |
Hej har ett problem med min termostat enligt BMW, Dom vill ha 2200:- för del+jobbet. Kollade upp vad termostaten kostade endast 275:- Känns lite jobbigt att pröjsa så mycket då delen är så billig,därför undrar jag om det är nån som vet eller kanske har gjort det på E39. Är det svårt eller enkelt??? |
|
Jag tror att det finns ett tips på mekarsidan! Lycka till! Livet Leker! Säger Peter! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Finns flera inlägg om termostatbyte på E39 inte värre än nån annan bil dock kan luftningen var lite kinkig. se tidigare inlägg MVH Hasso |
|
Kolla upp en annan BMWverkstad har för mig att det bör kosta kring 1000kr totalt. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
| Jeg byttet akkurat temostat og termostathus( spruckit) og det kostade ca 1000 kr. inkl arbeid på BMW verkstedet. Prisen på verkstedet i Norge pleier å være dyrere enn i Sverige. | |
|
Jirar! Har precis samma tanke. Har tänkt köpa en termostat för 275 kr. Sedan byta den själv. Vi kanske kan utbyta tips. Berätta gärna hur det går med bytet... Oskar |
|
|
Jag bytte termostat igår på min 523 och det som står i mektips stämmer ej rakt av på 523. Det var ett h-e att ta bort bort plastkåpan mellan kylaren och motorn. Sedan var det ett mycket enkelt. Glöm ej att ha luftskruvarna öppna vid påfyllning av vätska för att få ur luften. BMW solna tog 505 kr för termostaten. Kollade ej kostnaden för byte eftersom jag ej hade tid att vänta på verkstadstid. För den delen, 30 minuter i tidsåtgång, glöm det!! /Mats |
|
|
Uppenbarligen finns det stora skillnader i pris på termostater på BMW, jag betalade 290kr för min inkl gummiring. Håller med Mats, det svåra och struliga är att få bort plastkåpan... Håller med Mats, 30 min räcker inte...kanske om man har gjort det en 3-4 ggr... Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.