AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
869

Bilen hackar likt förb...t

Pe
147
Peps
BMW 520i -89
Finns det någon som har nå´t tips?

Jag har bytt stift, rotor, fördelarlock, temp.givare, luftmängdmätare, skickat i tusentalsliter med injectioncleaner, mätt tändkablarna och bmw har inte fått nå´t besked från databoxen. Likt förb.....t går den ojämt och hackar till oregelbundet, ibland med med två sekunders mellanrum och ibland med 8-10. Vad kan det vara?
Snäääääälla hjälp! / Peps
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Bränslerelaterat möjligen?

Dags för att "ta tag" i den biten nu då kanske?

Bränslepump,filter,tryckregulator...

Mvh Janne.
Pe
147
Peps
BMW 520i -89
Har även bytt bränslefilter. Kan bränslepumpen strula? Den går ju "bra" när jag varvar och har ork men hackar till titt som tätt.
Tryckregulator? Var sitter den den och vad kan jävlas med den?
/ Peps
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej!

För mig låter det som att bränslepumpen håller på att ge upp.
Jag hade en 320 -88 tidigare, den gjorde så innan bränslepumpen lade av helt och hållet.

Mvh Håkan
Pe
147
Peps
BMW 520i -89
Men om bränslepumpen håller på att ge upp borde den väl gå sämre vid högre varvtal då det behövs mer tryck?
Den hackar ju även på tomgång.
/ Peps
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej igen!

Nu är jag inte säker på var den exakt sitter på din E34:a,men någonstans efter "fuelrailen" iaf...
Kan ju bli felaktigt bränsletryck i denna "fuelrail" om den falerar eller har tendenser åt det hållet..Den ska ju se till att ha konstant bränsletryck i fuelrailen(ca 2,8-3bar brukar detta värde vara på tomgång på flertalet modeller).
Andra saker>>>Kanske någon av impulsgivarna till din motronicinsprutning som är lös eller dyl?
Tror inte heller på def. pump om du har bra ork o fart på höga varv..

Finns en hel del grejor som kan vara def. med "hackig gång" som symptom..

Kontrollera sök inlägg här på forumet,finns säkert massor att läsa där om liknande problem som ditt..

Apropå stift>>>Hur såg dessa ut när du bytte?

Sedan så kan du begära en diagnos test hos BMW för att eventuellt kunna utesluta eller ev. hitta orsaken där..Inte allt för dyrt.

Mvh Janne.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.