|
|
|
|---|---|
|
Säg att man är intresserad av att veta hur ens förra bil klara besiktningen (om man gjorde rätt i att sälja eller inte osv), kan man begära in en kopia på besiktningspappren av bilprovningen eller vägverkt... Läste FAQ på bilprovningens hemsida men hittade inget svar på frågan. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § | |
|
Protokollet är allmän handling och en kopia kan hämtas på Bilprovningen eller erhållas via fax eller brev... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
tack Jesperado! V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
När jag har ringt och beställt gamla protokoll till mina bilar har de mailat protokollen till mig. Väldigt smidigt (för att vara bilprovningen...). /Rickard |
|
| Man kan maila regnumret till kundtjanst@bilprovningen.se och be dom maila över kopior på de protokoll som finns. Observera att det bara går att få kopior fr o m år 2000 (eller om det är -99...) och framåt. | |
|
Jesperado: Är det som sägs här omöjligt att få info om besiktningar äldre än tre år? Ingen genväg nånstans? Anders |
|
|
anma0572: Det är inte alls omöjligt, bara lite svårare. Från 1999 ligger alla protokoll lagrade elektronisk och kan plockas fram var som helst inom Bilprovningen. De tidigare protokollen finns lagrade på stationen där besiktningen är utförd och kopia kan fås därifrån... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| märkligt ! jag mailade till bilprovningens kundtjänst för ca 2 månader sedan och undrade om det gick att få de senaste besiktningsprotokollen på en bil jag tänkte köpa,men dom svarade blankt nej ! det går tyvärr inte. | |
|
Calle Cumulus: Det låter inte rätt, någon av er måste ha missförstått något...? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Jag beställde besiktningsprotokoll i måndags (skatteverket ifrågasätter mina reseavdrag...) De mailades över på en minut. Smidigt! | |
|
Hej alla entusiaster. En fråga i besiktningsprotokoll tråden:) Jag köpte en bil i Tyskland (uttagen 2001-11-20). Hur är det med besiktningen i Tyskland på en så pass ny bil? Jag fick nämligen inga tidigare besiktningsprotokoll med bilen. Är det några fri-år på besiktning eller? Går det att få tidigare protokoll från Tyskland? Inga som helst problem med min bil men är nyfiken då man vill ha hela historiken komplett:) Vh/Kermit. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.