AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.722

skador på skinninredning, färg bortnött...

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
jag hade ju lite problem med att en dörrkontakt hade gått sönder... pga att larmet gick konstant (då bilen trodde att en dörr var öppen) så var jag tvungen att koppla loss batteriets poler... för att komma åt batteriet så var jag tvungen att lyfta ur sittdynan, så pga av det har det uppkommit lite skador på skinnet på sittdynan, alltså det rör sig om kanter som blivit lite nötta av ngn anledning... hur gör man för att återställa det på bästa vis... det behövs nog ngt med färgpigment i så man får tillbaka den svarta färgen... har svart skinnklädsel.

Tips emottages tacksamt...

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
någon sa ngt om skokräm... funkar det? vågar man?

si
33
sierra_mannen
BMW 735IAL-89
Hej

Fungerade bra för mig.
Har grått skinn så jag köpte en svart och en vit skokräm och blandade till rätt nyans.
Svart klädsel är ju lättare.

Mvh
micke
Jag skulle inte använda skokräm. Risken finns att den smetar av sig på kläderna. Jag köpte Colourlock läderfärg hos Bilsadelmakaren i Lund. Den funkade bra. Kolla med firmor som säljer skinnprodukter (gula sidorna). Det finns även andra märken än Colourlock.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Det här funkar klockrent finns hos möbelhandlarna..
Länk

///MVH Hasso
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Tackar, får kika på det... ska se om jag kan åka förbi Mio eller liknande idag

markus00
Den här color makeup som Hasso tipsar om.
Finns den i många olika nyanser eller?
Har själv mörkgrön klädsel.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Den finns i flera olika nyanser, men vilka brydde jag mig inte om, då jag bara kikade efter svart hos Europamöbler, resultatet blev i allafall mycket bra.. se länk även om bilderna inte är rättvisa.
Länk

///MVH Hasso
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Följde Hassos råd och köpte en sådan burk "Colour Make up" -flaska... köpte den på MIO för 120 kr... man fick en broschyr med alla färger och nyanser... så fick man peka ut vilken färg man ville ha!

återkommer med resultatet...

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag har nu testat att fixa i ordning bilens inredning..

började med att köra 2 rejäla omgångar med ett medel som heter "MEGUIAR Medallion premium leather care" (fick tips om det från NFS, medel köpt för 210 kr, inkl gnugg svamp) och sedan började jag gnugga i lite "Leather Master Colour Make up" (tips fr HASSO, medel köpt på MIO för 120 kr). Gnuggade i lite färg där det behövdes, sen efter det så körde jag en rejär omgång igen med det första medlet.

Resultat: bättre än förväntat. Bilens interiör luktar väldigt gott och alla repor & slitagemärken har försvunnit från skinnet och framför allt så har jag fått mkt mjukare läder på sätena!

Fr
25
Frinic
530i-01
Mugge! vart fick du tag i det andra medlet.

Mvh Niclas
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
vilket? det som heter något med Meguiar? den köpte jag på Need For Speed i Malmö Länk .

Jag vet inte vad jag tycker om det medlet.... jag hade väldigt ren inredning, däremot var den lite torr.... medlet luktar gott men har en konstig konsistens... lite som tandkräm ungefär.... kräver lite muskelstyrka för att man ska polera in det i skinnet ordentligt... men visst resultat var det inget fel på...

men nästa gång kommer jag att testa BMWs egen läder rengöring.

Fr
25
Frinic
530i-01
Vad tyckte du om det du köpte på Mio, min förarstol är rätt sliten på ryggstödet.

Mvh Niclas
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
funkade rätt bra... hade dock inte speciellt sliten inredning som sagt... min klocka gjorde en liten revai armstödet samt att det var på kanterna i baksätet som var lite slitna..

jag fyllte i det, genom att polera på sådant medel från mio... och det funkade kanon... Men det måste för och efter poleras...

Vill ni läsa mer om colour make up så är det leatheramster.se som distrubierar denna produkt.

Hittade en del intressanta saker här oxå: Länk

Jag skulle på och tvätta av förarstolen på E38:an med frugans sadeltvål vilket fungerat ypperligt på min E34:s svarta skinn.

Döm om min förvåning när färgen följde med från stolen!
Sveriges enda hemmasnickrade induvidial??

funkar det annorlunda med grått än med svart? om någon vet så förklara gärna.

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.