AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
482

Ventelationsbelysning?

Hej.
Är det någon som vet hur man kommer åt lampan till ventelationsvredet OVANFÖR stereon på en e34?
Jag vet att där är en lampa för det lyste för ett par dagar sedan.
Min lokala BMW-handlare (Rudvi i Karlskrona) påstår att det INTE finns någon lampa där. Märkligt.
Jag plockade bort luftgallret som sitter UPPE PÅ instrumentpanelen och såg då lampan när jag kollade utifrån bilen. (Över motorhuven)
Det går nog att få loss lampan det hållet men problemet är att den sitter ganska långt in och man kan omöjligt de den innifrån bilen. Blir till att pilla i blindo.
Kan man plocka bort ventelationsgallren som sitter ovanför stereon så kommer man säkert åt lampan busenkelt.
Frågan är bara HUR får man bort det gallret???

/Nybliven BMW-ägare 01-11-17

Mvh.
Micke Olsson
Att ta lös det gallret har jag gjort en gång å aldrig mer!
Det är nästan så att man måste ha ett nytt å bryta sönder det gammla!
Ta en kompis till hjälp å be han/hon kolla utifrån medans du lirkar med en näbbtång!
Lycka till!

Livet Leker!
Säger Peter!
Hum.
Man blir ju lite sugen och ser verkligen fram mor det bytet.

/Nybliven BMW-ägare 01-11-17

Mvh.
Micke Olsson
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Ingenting är omöjligt! Jag har bytt lampan två ggr. utan åverkan. Teoretiskt går det nog att komma åt den genom det översta ventilationsgallret men det är svårt då man inte ser hur den sitter. Jag brukade plocka ur stereon också, eftersom det då är lättare att komma åt ventilationsgallrets låssnäppen och att dra i det. Tänk på att dra ventilationsgallret rakt bakåt eftersom det är styrt av luftkanalerna bakom. Kablaget till lampan är ganska kort så var försiktig! Lamphållaren är av plast och har bajonett låsklack. vrid och dra den ur ventilationsgallret. själva glödlampan drar du rakt ur hållaren. Var försiktig när du trycker tillbaka ventilationsgallret i luftkanalerna så du inte skadar skumplast tätningarna. Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.