|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet hur och var man kan fixa till det nångonstans.. Skinnet i dörrsidorna vid handtaget har släppt! Förmodligen av värme. Svart bil och svart skinn. Blir bra varmt när solen ligger och steker på sommaren=(. Släpper mer och mer. Har till o med börja släppt i bak. Nån som har nåt tips hur jag ska fixa till det? ser ju inte så vackert ut när resten av bilen är så fräsch. | |
|
Hade det problemet på min bil ochså, jag funderade ett tag men kom inte fram till ngn vettig lösning så jag köpte ny inredning... Tror nog att det e bäst/lättast. Sjöberg |
|
| usch då, det låter dyrt..? | |
| Skrot, skrot, skrot... | |
| Vad menar du med skrot??? | |
|
Sök på en skrot. |
|
| Såvida det inte gäller livsmedel o dyl. så går det att hitta "decent" grejor på en skrot. | |
| ah ok.. sorry, jag som va lite trög! | |
|
Betalade 400:- hos min lokala "skrotnisse" för en svart dörrsida i skinn... Inte så dyrt. Sen e det bara och "klippa&klistra" Sjöberg |
|
| hur menar ni "släpper" går det inte bara att limma tillbaks? | |
|
Nja, riktigt så enkelt e det inte... Skinnet drar ihop sig ganska mkt så fort det släppt, att få rätt sträckning på skinnet är stort sätt omöjligt. Lättare att byta. Sjöberg |
|
|
ett tips som faktiskt funkar är att med en skalpell dra ett fint snitt i ovankant (precis under handtaget) så släpper spänningen, därefter limmar du fast skinnet igen och hade det inte sträckt sig för mkt så kommer det att bli klockrent. Har utövat detta på mina gamla dörrsidor och jag blev nöjd med resultatet, dessutom så undviker du att det händer lika lätt igen. skulle behöva göra det på nuvarande sidor oxå men har inte kommit loss. Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
| kan ni inte lägga upp en bild så man ser, snälla!! | |
|
Ring en sadelmakare vet jag hans yrke är ju bla bil inredningar. Mvh Danne Endast döda fiskar flyter med strömmen. |
|
| oscrug: Jag ska försöka fixa en bild på det så får du se | |
|
Jag läste mektipset på bimmer.nu dår det står hur man gör. (Nu har jag iofs. e34 men det funkar säkert på e36 också) I sammband med att jag bytte inredning gick jag igenom den nya inredningen noga och fixade alla skavanker. Det svarta lädret hade liksom delaminerat från armbågsstödet på båda framdörrarna. Tror mekstipset beskriver det väl. Efter lite om och men lyckades jag få till det riktigt snyggt. Saken är den att man stäcker ner lädret som tidigare har legat bakom panelen så därför räcker det det. Ähh svårt att förklara. Men resultatet blev 100. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.