AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.183

Läckande värmepaket E30 -92

Är det vanligt men läckande värmepaket? Det luktar glykol i bilen men såg inget under själva plast kapslingen i mitt konsolet. Kan iof vara ett litet läck som hinner dunsta.
//M//
E
1.156
E
320 ci cab -04
Har samma problem i min E30. När man drar på värmen kan det börja lukta glykol men kylvätskeförbrukningen är obefintlig. Är det svårt att komma åt värmepaketet? Har försökt men kommer inte åt det.

E
Okej, då kan det iaf vara ett litet läckage. Ska kolla hur det ser ut ikväll. Såg ut som det fanns en gavel att plocka bort..
//M//
E
1.156
E
320 ci cab -04
Jag är nyfiken om du hittar felet eftersom det är mkt irriterande. Frågan är hur mycket man måste riva för att komma åt och täta. Eventuellt kan det var så enkelt att man bara behöver byta/dra åt en slangklama som inte håller tätt när det blir varmt+ tryck.

E
Tittade igår kväll. Hade sen tdigare plockat port mittkonsol plus täckkonsolet under ratt stången. Fick även peta bort luft kanalen till baksätet. Sen plockade jag bort fyra torx skruvar. 1st svart kåpa, 1st klämma över alu rör, 2st gavel på värmepaket. Då gick det att få ut paket ca 1cm för inspektion. Mitt såg bra ut så jag skruvade tillbaks allt. Men det såg inte allt för svårt ut att byta hela paketet. Fanns dock inga slangklämmor där. Utan det var bara rör å flänsar. Och läck där skulle vara lätt att se iaf.
Berätta gärna hur det gick.
//M//
Samma problemas här med min E30... jobbigt...

MVH Johan
Visa användare
72
MrBlack
E28 M5 87:a
E30 325Im Turbo 88:a
E30 336 Im 88:a
E34 525-24v 93:a
Samma problem på min, ska kolla i morgon...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.