|
|
|
|---|---|
|
hej jag bytte tändstift på min 325 94 pga att den var lite slö .det jag märkte var att tändstiften var oljiga men efte tändstift bytet gick den bättre men var är felet PIE | |
parolof |
"Oiled" Cause: Too much oil in the combustion chamber, oil level is too high, heavily worn piston rings, cylinder or valve guides. Effect: misfiring or even shorting of the spark plug. Complete failure. Rectification: Overhaul engine, correct oil mixture, fit new original Beru brand spark plugs. |
|
Kan väl vara att den går för fett oxå? Ex fel på LLM eller liknande? Behöver väl inte nödvändigt vis vara likhetstecken mellan oljiga stift och helrenovering ? Jag kanske har helt fel, rätta mig gärna! |
|
| Menade LMM inte LLM ;-) | |
|
kan det inte vara ventiltätningarna som är kassa PIE |
|
parolof |
Hotblack, går den fett blir det sotiga stift |
|
det var typ 3 stift som olja på .. PIE |
|
|
Vilken del av stiften är oljiga? Är det isolatordelen som ansluter till tändspolen eller är det elektrod-sidan som sitter i förbränningsrummet? Om de är oljiga på ovandelen (den del som inte är i förbränningsrummet) är det troligen ventilkåpspacknigen som är trasig. Lätt och relativt billigt att byta. Är det delen som är i förbränningsrummet, som är oljiga, är det troligen ventiltätningarna och/eller kolvringarna som läcker olja. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
har hittat felet ventilkåpspacknigen tack för hjälpen PIE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.