AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.030

Vad tycks om dessa 19"

Sida 1 av 2
Vad tycker ni ang dessa 19" fälgarna på min M Roadster?

Länk

Har gått 80mil och killen har kvitton på att han betalt 45 000:- för dem. Vad kan vara ett bra pris? Annonspris 22 000:-

MVH Fidde
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Ok fälg, men jag hade inte satt dom på min bil, faller inte mig riktigt i smaken. För dom pengarna tror jag att jag valt en annan exklusiv fälg.
Antingen fler tunnare ekrar eller färre grövre ekrar, är svag för symmetrin som en femekrad fälg ger, men vem kan motstå Magic R från Bretyon.
Dock är smaken alltid personlig.
Lycka till i valprocessen. Det angenäma problem du står inför!
Mats
Bling utan funktion. Väghållningsmässigt kan omöjligtvis bilen bli bättre med Nankangdäck i lövtunn profil. Varför inte köra med originalfälgen. Den är skitsnygg. Satsa på ordentliga däck istället.
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Personligen tycker jag 19" är för stort på Z3... hitta några fräscha 18" istället som smälter ihop lite mer med bilen...

Men som ovan talande har sagt... smaken är ju personlig...

/Magnus
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
BBS LM skulle sitta finfint ;)

/Masten

Z-träff 1 maj! Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Inte min smak. Originalfälgarna till Z3M tillhör bland dom snyggaste originalarna som finns till en bmw och är definitivt snyggare än dom där.
Sen måste jag hålla med Bjoerk. Finns nog inget fulare än ett par lågbudget däck på stora och dyra fälgar.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Håller med övriga. Original Z3M är riktigt snygga. Ska man ändå byta så är Mastens förslag utmärkt, BBS Le Mans.
Eller 18" BBS challenge kanske.
Snygga för att vara eftermarknadsfälgar, men original eller BBS är så klart snyggast ;-) Max 18" på en Z3.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
BBS LeMans är fint på Z-serien. Sådana med riktiga däck är en trevlig uppgradering.
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Jag förstår mig intye heller riktigt på en del. Först köper man fälgar för 45000:- och sedan klär man in dom i Nankangdäck?!?!?
Det är ju som att ha 14" plåtisar på sin nya porsche, eller att ha badbyxor till Armanikavajen....
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Har ett par fälgar som kanske skulle passa fint på din z3.

Länk

Ha d

// Sebbe

Länk
Tycker dom är grymma! Vad får man ge för 2 par?

// Pantzare
Glöm frågan... såg nu :-)

// Pantzare
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Såna fälgar platsar inte på en M-bil. Antingen original, vilken bilen är byggd för. Annars en "kvalitetsfälg" typ BBS. Nån billig fälg från Alven o Ingvarsson eller gummihuset går liksom fetbort på en M-bil. Likaså med gummit som sagt...
Det är vad JAG tycker.. :)
ett tips på fälgar:

Länk (inte så bra bild)

;-)

// Pantzare
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Det var Hamann fälgen det, skitsnygga.

Det finns många fäljar att välja mellan, personligen håller jag med någon ovan att en M-bil ska ha riktiga doningar = bra fälgar och bra däck. Sen är det ju så att just Z3M är ju så underbart feta över baken att de nästan kräven en fälg med djup.
19" passar bara i ett fåtal fälg utföranden, med andra ser bilen feldimensionerad ut, lite karikatyr, serietidings tecknad bil.
18" är klockrent, men ska man vara värst så är de små i dag.

Z3MPOWER
Tycker fälgkransen var fin på fälgarna men ekrarna har en tråkig gråfärg och fula skruvskallar som gör att den inte ser så dyr ut som den verkar vara.

// Jim Profit
Snygg fälg, men passar nog bättre på en E46.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Yatooil: Näe.. de var riktigt trista... Jag står fast vid mitt val, Racing-Dynamics RS5, om det sedan blir 18" eller 19" får vi se den dagen jag skaffar dem.

Det är ingen risk att Yatooil fortsätter att köra med skitdäck, spenderar brallorna är lika stora som gasfoten som sliter ned de däcken på 50 mil..!! :-)

Fast nu skall man ju tydligen spara till en Z4M också, så Z3'an får bli banbil istället... he he.. jag kan ju alltid hoppas.

/Caspar
Z-träff 1 maj Länk
Ok, då skiter jag väl i att köpa dessa fälgarna!
Konstigt att bara jag tyckte att dom va feta ;)

Vafan tycker du dom e skit feta så köp dom för fan! Du kan ju inte ge fa i att köpa dom bara för att andra på forumet inte gillar dom...

//Svebba
- Jag är schnell !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.