|
|
|
|---|---|
|
Har en original Bmw Bavaria kassettradio i min M5, Stora ljudpaketet med förstärkardelen i skuffen.. Nu undrar jag om någon vet om man bara kan byta kassettradion mot en vanlig enkel-cd, o sätta en ISO kontakt mellan original kablarna o den nya cd:n? Kommer original högtalarna o fungera med förstärkar delen inkopplad som innan? MvH:Johnny | |
| Det ska finnas ISO adapter att köpa. Kostar ca 180:- | |
| Om man har stora ljud paketet som är aktivt utan lågnivåkablar så fungerar inte pioneer! För pioneer kör med mofsett effekt! Så var det på min m5 -90 förklara Backe saken iaf! | |
|
E-34 har gemensam jord på högtalarna och så skickar man högtalarsignal till slutsteg/filter. Det finns en adapterkabel som skickar lågnivå signal till bilens slutsteg och filter. Tyvärr måste man ha lågnivå signal som är rätt kraftig min 4,0 volt för att det ska fungera hyfsat. det blir inte så bra då heller men acceptabelt om man bara vill lyssna pga orginalsystemet har kasset eller är trasigt. Om man är ute efter att få CD till bilen så är det bästa att kompletera med en beg orginal CD-växlare. Det allra bästa är att riva ur det gamla steget/filtret och montera nya filter och steg där orginalet sitter. 2 st 3-vägs filter och 2st 2-vägs och ett 4-kanalsteg. Alla kablar finns i kabelstammen där bak utom lågnivåkablarna och en kraftigare +. Den gemensamma jorden hittar du också när du splittar isär kabelstammen. Sedan kan man använda vilken bilstereo som helst bara den har lågnivå. Budget modellen är att strunta i slutsteg och bara montera ny filter och köpa en bilstereo med bra slutsteg inbyggt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.