|
|
|
|---|---|
leksa |
Hej ! HAr en servicefråga, vet ej om det är rätt forum,ursäkta om ínte: Är det rimligt att första inspektion II kostar ca. 6500 SEK !!!??? Bilen är 523i-97:a, den har gått 5200 mil, har tidigare betalat bara för 1 service (2 års fria service) drygt 1000 SEK. Vad kan det ingå som blir så dj....a dyrt ? vet någon ett billigare sätt/ställe att serva ? Leksa |
|
Ha ha... kul att du frågade!!! Jag har precis hämtat min 523 -97 från (första)service II. Novation i Uppsala skulle ha något liknande första gången jag ringde, men eftersom jag tyckte det var för mycket så avvaktade jag. Jag gick in på nätet och tog fram alla auktoriserade BMW och ringde runt. Nu till det roliga: Dyrast 6800:- billigast 3700:- (Skövde och Henån, Västerås var oxå ganska billigt 4200:-) Alla hade samma förutsättningar så som oljekvalite. Ringde tillbaka till Novation för att få en förklaring till prisskillnaderna och svaret vart: arbetskostnaderna! Jag sa då att jag åker till Västerås vilket gjorde att han snabbt ändrade sig och priset hamnade på 4000:- prick! Stå på dig och ring runt. Mvh Ingo E39 -97 med 19" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.