AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.230

Elhiss coupé

Mr_Knight
Vet att det finns många inlägg om detta i forum ett.. det var så jag Nästan fixade min elhiss!

Hade det rätt vanliga problemet att elhissen bara går ner någon cm/tryck - gjorde som sas här på forumet och satte fast magneten i elhissmotorn.

Nu till problemet; Ner går rutan kanon men ibland när man ska trycka upp den går den en bit, stannar för att sedan gå ner 5cm igen. Enda sättet att få upp den då är att "dutta" på knappen nån gång, sen går det att hålla in knappen och rutan går upp utan problem.

Vad beror detta på?

//Martin

BMW -Äg den, Kör den, Njut den!
Visa användare
84
325CSi
745i -02
Tjena.
Har problem med min fönsterhiss också, men det du beskriver här kan man åtgärda genom att justera "kontrastaget" till fönsterhissen saxmekanism.
Ta ner dörrsidan så ser du det gråa staget som går diagonalt ner till vänster (förarsidan). Lossa 10mm-bulten och justera lite upp eller ner och prova kör upp hissen.
Kan lova till 98% att det funkar.
Mr_Knight
Kanon, ska prova detta.. återkommer om hur det går!

//Martin

BMW -Äg den, Kör den, Njut den!
Funkade det? Jag har samma problem!!!

Bmw hell yeah!
ha
734
haack
X3 30d -18

lånar tråden lite...min elhiss går ner å upp helt perfekt men däremot så funkar "auto" inte alla gånger, har märkt att den funkar om man kör ner rutan typ 5cm från helt nere. då funkar de med ett knapptryck..däremot om man kör ner den helt så funkar inte auto, då måste man hålla in knappen själv, å de e jobbigt tycker ja..åtgärdas de med att justera staget som beskrivs ovan?

the sky is the limit!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.