|
|
|
|---|---|
|
som rubriken lyder e de svårt att byta växellåda på en e30 325 -89? hur länge tar de ungefär? | |
|
ne.. de är rätt så lätt.. beror på hur skruvkunnig man är... sen är de ju bäst med lyft men de går ju från golvet mä.. Acchti |
|
|
hej jag har gjort det. jag säger bara usch, tvi, ve och förban.... jaja boka inte in nåt annat den helgen bara:P nu kommer säkert ett dussin säga, men jag byter på några timmar, men förbered dig på att det "kan" ta tid. Alpina Power! |
|
|
Nästan så det går fortare att lyfta ur motorn ihop med växellådan... Jag säger bara - förlängare och en bra hylsnyckelsats med torxhylsor... /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Ett tips är att ha många förlängare, div. olika leder samt ett mycket stort tålamod då det är trångt uta bara hel-ete speciellt de bultar som sitter till startmotor och på ovansidan av växellådan. Där är det bra att låna in en kompis med en lång SMAL arm om man nu inte har det själv... Räkna med att det tar ca. 8 timmar alltsom allt om du inte gjort det förrut. Ett tips kan vara att byta kopplingen, packboxarna till ingående/utgående axel samt bussningarna till växellänkaget när du ändå har av växellådan. Du kan ju ringa till någon verkstad och höra vad de tar för att byta växellåda inte säket att du tjänar så mycket på att göra det själv om man måste köpa div. verktyg ss torxhylsor, förlängare mm. hyra av bilhall etc. Det drar iväg det med... Jag har bytt växellåda på en 323 e21 och en 325 e30 och jag skall nog aldrig mer göra det för det är ett riktigt skit jobb om man ej har en riktig lyft. Lycka till!! |
|
|
Okej, men vad tror ni att de kostar att byta växellåda på verkstad? Och vad kostar en växellåda i bra skick? tack för svaren |
|
|
Räkna med omkring 1000 kr för en hyfsad låda...problemet är ju att man aldrig får någon garanti för att lådan man köper är i bra skick, tråkigt om man märker att den är kass när man monterat dit den....: ( Själva bytet på en verkstad kan du nog få gjort för så där en 2000 kr ungefär.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.