|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
Fixade till den här touringen förra vintern. Sålde den förra helgen till en kille från Uppsala. Grymt rolig bil, saknar den lite... Länk Mange |
|
|
Wernblom: den är grymt snygg, hur var passformen på sidokjolarna ? får man fråga vad du fick ? 325 touring B(r)u(k)sbilen |
|
|
Jobbar med en E30, ska bli ett projekt där jag byter inredning. Parallellt med att malla in inredningen från ett annat fabrikat lgar jag rost :S Så här ser det ut för närvarande: Länk Länk Länk Någon som kan gissa varifrån inredningen kommer? Modell och märke :) Länk |
|
|
M536: Sidokjolarna är avgjutningar från M3-kjolar. En kompis gjorde dom åt mig, var tvungen att korta ner dom nån decimeter. Passformen blev bra, skruvade fast dom i fram- och bakkant. Längs sidorna limmade jag fast dem med "Limmar och tätar". Sålde bilen utan cd för 31 000. Mange |
|
|
M536: Japp det är fällbart. Kommer nog bli najjs med helsvart! =) Wernblom: Gillar din gamla bil! David Länk |
|
|
Vad är det för fabrikat och storlek på dina fälgar David. Ser betydligt fetare ut än original BBS 15" //M// |
|
|
David N: nice ;)..... kan man fråga hur mycket du fick ge för fälgarna + däckstorlek.... har du satt på konidämparna än eller e de de gamla fortfarande... skulle gärna vilja veta om de tar i skärmkanterna osv... e du nöjd med avgassystemet.. hur låter de?? vasst, mullrigt, dovt, mycket, lite etc... håller själv på för fullt med min bil... fixar o donar med inredningen o lite i motorrummet för tillfället... fixar lite bilder när tillfället ges så får ni bedömma... PS: har 2.5" simons sportsystem (komplett, ej självbyggt) o angående ljudet så e de ganska tyst vid tomgång och låter när man ligger vid 3500rpm o uppåt... låter ganska dovt... ej vasst eller nåt... kan rekommendera de till dem som åker långa sträckor då det ej är störande alls... har åkt från skåne o hem(stockhlm) med bilen o de gick hur bra som helst... själv vill jag byta ut den (fastän den nästan e som ny)... stör mig på att rören ligger snett + att jag vill ha lite annorlunda ändrör o vassare ljud.... ar funderat på remus( men de e ju sjukt dyrt), har oxo funderar på nooze men de känns som lite för mycket japps, fast o andra sidan sticker man ut i mängden.. otto- racing och appel-racing e ju andra alt... vad tycker ni... ........ HAHA ;p ..... Letar M-technic II paket *mums* |
|
|
Köpte o monterade in en svart skinninredning idag så nu är insidan fixad, skall bara montera in buren o tona rutorna, sen är de dags för karossen o få en översyn o förhoppningsvis hitta mtech front 325 touring |
|
|
Idag ringde gummihuset och sa att mina fälgar är försenade IGEN! 3-4 veckor. En fråga till dig David, beställde du dina därifrån? mvh Peter |
|
|
miaksu39: Det är 18" fälgar som är 8" breda fram och 9" breda bak. Tillverkaren heter ASA. Kul att du tycker det! ;D xelerator: Tackar =) konisarna sitter inte monterade på bilderna, så nu är bilen ännu lägre. Framförallt bak. Inte så jättemycket spelrum mellan fälg och hjulhuskanten. Men det verkar fungera. =) Dimensionen på däcken är 215/35 18 runt om. Jag mejlar priset till dig! Jag är mycket nöjd med avgassystemet. Låter precis som jag vill ha det! :P Svårt att förklara men dovare på tomgång och under 2500 varv sen låter det grymmt härligt över! Har ju byggt i rostfritt så det är nog en till anledning till det speciella ljudet. Angående priset mejlar jag dig det! =)Ska bli kul att se bilder na på din kärra =) M536: Låter bra! Blev det sportskinn eller vanliga stolar? Ska du bygga buren själv? Skulle inte vara helt fel med bur! Switte: Fan va trisst! Jag tog dom från Best Trading. En kille som privatimporterar direkt från tyskland. Nu blir det elmia för mig hela helgen! Dock inte med bimmern, utan med en ford! :O ;D Glad Påsk! David Länk |
|
|
David N: Blev de vanliga stolarna.. har letat efter en skinn inredning som e svart aslänge.. sen pendlar jag 10 mil om dagen med så de känns bra med komfortstolarna.. Buren jag skall ha i är en hundbur, =) Bur i en e30 touring är lite overkill med standard motor |
|
Niclas.S |
Ojojoj, det går sakta med bilen när man är fattig student:( Men nu är det snart dags för lackning, äntligen... o bromsoken är renoverade... Länk OO=00=OO |
|
deejaywasp: Vad har du gjort me fronten? skulle ha gjort nå liknande med min 316i -89 (hottad motorn går fin fint:).... Har ingen kannon erfarenhet men jag tycker det ser ut som du har satt dit något under original kofånagen? men vad vet jag vore rolligt att veta vad du gjort och vad det är, tack på förhand putte |
|
|
har en 316i -89..... sätta skivor bak på en sneak bmw? svårt? skulle gärna vilja ha ingående hur det arbetet går till och vad som behövs för att få det att funka, även hur det går till att byta vindruta, om det är något man klarar av själv..... tack på förhand putte |
|
|
Om du menar min 318 så är det en reiger infinity spoiler, finns att inhandlas från Länk ------ /Chrille Min Bebis: Länk |
|
| mena "din bebis" :) | |
|
Aha... Det är M-technic II orginal BMW-front dock saknar ja tyvärr kofångaren som verkar blivit ersatt med en icke M-technic vid en liten krock eller liknande.... ------ /Chrille Min Bebis: Länk |
|
|
Snygga bilar ville dela med mig med min bil är nöjd med utseendet men lite sur över att någon stal min is-läpp (framspoilern) så får köra original, lilla svarta skyddet ;-( Min bäbiz: Länk no balls no baby! |
|
|
hmm verka lite struling vilka bilar har det som original?? putte |
|
|
de enda som har IS-läppen är IS-16v, dvs de IS:ar som e från 88 och 89 har det inte då de inte är 16v.. dock har jag för mig att det fanns vissa 16v från 89.. men man kanske borde kalla dem för 89B då de kom rätt sent det året.. ........ HAHA ;p ..... Letar M-technic II paket *mums* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.