|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Hämtar mitt Simons system ikväll, blir förhoppningsvis montering i helgen. Får återkomma med ljudintryck. Fredrik M |
|
|
jag har provat både simons och ferrita sportsystem som man köper kompletta. Jag har blivit besviken båda gångerna... Jag provkörde en bil som hade supersprint, men de va heller ingen hitt. Visst, de låter lite vassare, men ja tycker inte att de är värt dom pengarna som man få betala för dom. Köper man ett färdigt avgas ex(simons ferrita etc) så bör man ta bort katen för att få de där lilla extra :) Men det är ju en smaksak. Jag byggde eget istället... 3" från grenrör till katen, sedan 2.5" efter det... Mycket jobb, dock hel nöjd med resultatet.(ska också fixa så jag enkelt kan plocka ner katalysatorn å montera ditt en dämpare eller rör. |
|
|
Har inte fått tummarna loss men nu i helgen skall nog nya fjädrarna o stötdämparna på, sen så fort de blir varmare skall rutorna tonas Sen skall de handlas nya bromsar, vad kör ni med för några ? Är de ingen som har nåt bra tips på förarstol ? Massa revor i den , de flesta begagnade ser likadana ut, en rallystol blir lite jobbigt då jag pendlar 10 mil om dagen.,.. några ideer ? 325 touring B(r)u(k)sbilen |
|
|
Finns det inte nytt tyg att köpa på BMW, har läst att endel har gjort det. Min bil: Länk /Daniel |
|
risto |
Har precis köpt en 320i 88 som jag skissar på vet ej riktigt vad jag ska gör på den ännu måste köra och känna in den först men din va assnygg måste jag säga glömde säga att jag har en touring med återkommer med bilder nån dag i sommar när jag vet hur den ska se ut |
| Jaha...det blev original avgas för min del till slut...riktigt billigt faktiskt...2030 kr hos bmw....många pirat som kostar nästan lika mycket... | |
|
Håller på med ett vasst 2,7l sugbygge till min för vintern nyinköpta 325iM. Det blir omkring 10,5:1 i komp. Hela bottendelen balanserad. Lättade kolvar, lättat svänghjul. Enem z45 kam, ska porta toppen lätt. Hartge extraktorgrenrör, metallisk kat. 535 LMM och spridare. Lite större spjällhus. Tänkte varva upp till dryga 7000rpm. Siktar på 220hk. Blir det mer blir jag bara ännu gladare. Bengan här på forumet hade ju 235hk efter mappning i sin 2,7l med liknande recept. (Jag har högre komp iofs) Har även inhandlat Pirelli rallycross däck till bakhjulen, koni justerbara dämpare. Ska uppgradera bussningarna i bakvagnen lite också. Bengan körde 14,26 med sin motor i hans touring. F-n om inte jag ska klara en 13 sek repa. Det blir målet i alla fall. Knutstorp i sommar kanske om jag har tid. (var där senast 2002) Blocket är fö. kapabelt till betydligt mer. Smidd vev, och så har jag fixat kolvkylning. Oljepump med större flöde. Kan bli turbo till nästa sommar (2006), men det är inte säkert det heller. Ska försöka sälja min iX nu när det börjar bli lite bilvänligare väder. Måste finansiera all körning med 327:n i sommar! "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
det nya tyget går loss på 2795 kr så de känns rätt meningslöst 325 touring B(r)u(k)sbilen |
|
|
Ser bra ut grabbar! Kul att det pysslas runt om i landet! Själv har jag nu köpt ett par 18" hjul! Blev ASA fälgar 8 resp 9 tum breda! Bilder hittar ni här: Länk Länk David Länk |
|
| hehe ja dom är feta ;) väntar fortfarande på mina! Tagit över en månad nu!!! =( spelar dock ingen roll för de går inte köra nu ändå hehe | |
|
switte: jag har väntat i snart 4månader på mina som kommer från Italien:( Why walk when u can drive |
|
| Ser Riktigt Snyggt ut David. har du inga bilder på din bil bakifrån ? | |
|
Switte. Tackar igen ;P Hoppas du får dom snart då. Själv väntar jag på mina spacers! Försenade i leveransen :/ M536: Tackar :) Jora det kan vi fixa. Lägger upp så fort jag kommer hem. David Länk |
|
|
Här finns det lite bilder på mitt turbo projekt Länk jag besa bilen idag så nu är den klar |
|
|
David: Skall du inte tona dina rutor ? kan nog bli rätt snyggt.. Vad har du för inredning i din ? själv har jag tänkt o tona min touring så fort vädert blir varmare 325 touring B(r)u(k)sbilen |
|
| det är tur att man går in här ibland så man bli inspirerad igen,,, för jag tappar verkligens uget att göra i ordning bilen ibland :( | |
|
M536: Jo jag funderar på att göra det. Kommer i sånnafall bli en ganska ljus toning runt om! =) Vad ska du ha för toning? Här är en bild bakifrån: Länk Switte: Kul att du tycker det! :D Lite så tråden va tänkt! Känner precis samma sak! ;) David Länk |
|
|
Jens ek: Håller på med samma sak förutom att jag har orginal vev och ej lättat kolvarna.... samma kam och extraktorgrenrör, 535lmm och spridare kommer i veckan:) Får se vad man landar på ""Varför åka nåt annat skit när man kan åka e30? Bara en fråga.."" |
|
|
M536: Jag har svart sportskinn i min bil. David Länk |
|
|
DavidN: Jag skall ha den mörkaste toningen man kan hitta, har buren o baslådan därbak som jag inte vill nån skall se, Är sportskinnet även det fällbart ? 325 touring B(r)u(k)sbilen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.