|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
Tja, Har en Calypsoröd 320i 90a (2dr) som jag håller på att gå igenom nu, bilen inhandlades för en struntsumma och var rejält risig och var tänkt att användas som vinterbil, men tyckte synd om den och beslutade att lägga ner lite tid för att förlänga dess liv :) nu börjar det likna nåt... Motorbyte gjordes i helgen och när bilen ändå var uppe på lyft så snyggades underredet till och gjordes rent, nya bussningar i bak/framvagn, oljor, bromsvätska, remmar, sänkningssats (30mm) mm...nya dörrar och framskärmar väntar på att monteras på. Hellack blir det till våren...Bilen ska väl behållas så clean som möjligt dock ska den lilla is läppen till bakluckan på samt en Alpina (kopia) frontspoiler, kjolar satt det på original. Lite annat smått som ligger o väntar på våren för att monteras på är: Slitsade skivor och bättre belägg Nya Trummor, backar, hjulcylindrar (bak) Sportinredning (håller på att kläs om) Brace for impact ! |
|
|
David N: din bil e sjukt snygg, gillar denna här också Länk Min Bil 325 touring -89 Malakitgrön Framtid Har beställt en 60/40 sänkning letar efter stora M paktet till den , tonade rutor m.m 325 touring B(r)u(k)sbilen |
|
|
Länk här e en bild på min , nya stötdämparna o fjädrarna kom idag Letar efter stora M paketet, sen så är de tänkt att köra med 16" alpina eller hartge, tona rutor när de blir varmt m.m 325 touring B(r)u(k)sbilen |
|
|
[img]Länk [img]Länk [img]Länk Slänger upp lite bilder på Bimmern :) |
|
|
Suck kan man inte direkt länka bilder här? lägger in direkt länkar istället då :) Länk Länk Länk |
|
|
Niclas S: Ser bra ut tycker jag. Bara att kämpa på så kommer resultatet bli grymmt bra. Carl L: Härligt! dom kjolarna är mycket fina. Kallstacrew: Stämmer bra. Mycket pengar blir det! Men det är de värt i slutändan! ;) Davve: Det låter bra. Då lär vi ses. Tänkte att touringen skulle få smaka på lite bankörning! Mr Vain: Grattis till bilköpet. Bara att fortsätta fixa med den nu da! Tycker den ser fin ut på bilderna. M536: Tackar! Jättekul att du gillar bilen! :) Håller med om att den är kalasfin. Såg att den är till salu nu! ;) Kul att du kör touring! :D Vilka ska till Gälve i sommar då? David Länk |
|
|
Håller på med ett vasinnes projekt Bmw 320i Tc Bauercab ..finns 13 st i sverige av denna modell och denna är den enda som är farbriks sänkt i hela chassit Länk där ligger lite info om hela projektet ..Total renovering innifrån o ut. just nu har jag slipat ner all inredning ,14 timmars handslipning.., och slipgrundar det i morgon .. sen är det lackning av ALLA inrednings detaljer och omsömnad av andra detaljer . sen lackning av innre utrymme... lacken blir en Gost pearl 'hot pink' och FX crome på yttre detaljer och viss inredning . nya stolar *Recaro* ny golmatta .. som just nu stör mig .. 3500 för en ny svart golvmatta .. sjuka priser.cabben o takluckan lämnas in för omsömnad oxå om 2 veckor .hittade ett bra alternativ för detta .. ibland är våra baltiska grannländer bra ;) sen ska vi in med ny framruta och alla liter kommer väl snart oxå från Bmw tyskland . har en del yttre grejjer i svetsa till och putsing o slipning .. sen e det dags för yttre lackning... motorn fixade vi toppen på föra veckan . så den ska bara sättas ihop .. kommer att lacka större delen av motor rummet oxå ..men planerar att slänga i en större motor nästa höst ,så tar helarbetet där då .. beräknar och ha allt klart den 25 maj .. börjar själv tro att jag fått en hiss i skallen ..detta kostade betydligt mer än vad jag trodde ..och det e inte ens min bil ,, det e tjejens förlovnings present ;) kul o läsa om alla andras projekt .. alltid nya ideer som poppar upp.. någon som har några bra ideer o förslag så skrik till ,, har just nu problem med hur jag ska bygga ljudet ,, funkar inte i hatthyllan , ca´bben ligger över :( take care ..eric I have a rockn roll vision *s* |
|
|
tjenare.. har också ett e30 projekt.. de e en 320i -84.. har rostlagat bla skärmkanterna och bytt en framskärm. och monterat ett kjolpaket, och sedan lackat om den i titan silver metallic. har ni en M ratt tillövers så hör gärna av er. Henke |
|
|
David: kanonnygg! deeejaywasp: läckerbit! Snygg färg! |
|
| jag ska försöka skicka upp bilder på bilen så fort ja har jagat ikapp en digital kamera.. så ja kan få höra vad ni andra tycker om min första bmw=) | |
|
Streetperformance: Låter som ett ballt projekt. Tjejen kommer nog bli mycket nöjd ;) Rullan: Tycker det låter mycket bra. Väntar med spänning på bilderna! Bmwlundquist: Tackar tackar! :) |
|
|
Hejsan grabbar... Fin fina e30 bilar, mycket snygga! Vad få ni betala för hellackering där ni bor? Min lilla pärla har fått sig en renovering av motor, och så har ja sålt kjolapketet som sitter på bilen å skaffat mig ett lite stilrenare(Lumma front, m tech på sidorna, och carzone bak).Letar efter m tech vinge från stora m paketet också, hittar ja ingen så kör ja nog med en liten läpp bara. I övrigt så är 18" beställa, kommer i mitten av mars :] Och så ska ja boka tid för lackering... [img]Länk |
|
|
Länk Första länken blev fel. |
|
|
Switte: Jag fick betala 7000:- men då e de ju inget företag utan en privatperson med egen lackbox. David N: hur får man upp bilderna? //Rullan |
|
|
Vi ahr 2 företag här som lackerar bilar... De ena tar 15-20 å de andra tar 25-30! Som tur väl känner polaren en kille som har lackbox osv... Hoppas bara de bli bra! |
|
|
Fronten monterad Länk Neon ljuset före borttagning (passar inte på ikke japs) Länk Lackade skärmarna men vart inte nöjd så nu skall dessa slipas ner igen, ska försöka ta dörrarna imorn om jag har ork :) Ska lacka njurarna fram också, lacken har släppt där.. men det börjar ju likna nått iaf. Trevliga bilar ni har iaf :D |
|
|
Lyckat bild tycker jag.. --> Länk |
|
|
här lägger ja uppp lite bilder under renoveringen Länk prov montering av kjolpaket: Länk kommer nyare bilder snart.. ///Henke |
|
|
Tänkte be er om lite råd...min bil är Calypsoröd för tillfället o den ska lackas snart.... Jag kan inte bestämma mig om jag ska ha kvar den färgen eller om jag ska ha den i svart (mattsvart, diamantsvart) eller Stahlgrau metallic. Vad tror ni ? skärmar och dörrar ska andå bytas så färgbytet är ju inga problem... Brace for impact ! |
|
|
Hmm glömde en sak, nån som har erfarenheter av Ansa/Simons sportsystem ?...ska byta avgassystemet från kat och bakåt då det är helt slut, valet står mellan original 325 avgas och nåt av ovan sportsystem, men då jag kör ganska långa sträckor så vill jag inte ha ett öronbedövande ljud i bilen, det ska gärna låta lite vassare men ändå så man kan köra utan öronproppar.. Tips ? Brace for impact ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.