|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Makaveli: haidar har stora M-paketet, fast det äldre. Iom faceliften -88 så byttes M-paketet ut mot ett nytt, men haidar har också stora M-paketet. |
|
| David N motorn är bromsad på rulle så det gick inte att göra en fullständig bromsning för den spann på rullarna vid för mycket ladd.men vid 1,6 bar var det 411 hk på hjulen vid 6900 rpm. motorn gillar ladd på 2 bar så det borde vara över 500. jag lägger upp bilder snart.mvh Tobbe | |
|
Hmm har inte fått lånat nån kamera idag heller, och min är inne på lagning för andra gången :( Men jag hittade dock en bild på bilen från ca 2 år sedan Länk Det som händer nu är nya fälgar monteras, borstade 17"are. Fronten, takluckan och bagageluckan lackas om. Samt dörrar. Skärmarna fram byts bot bättre diton då dom rostatt för mycket backom kjolarna. :) |
|
| Carl L, jaha visste inte. Men jag är intresserad av modeller med andra m-paktet alltså -88 och uppåt. | |
|
MrVain: Läcker... --- /Chrille |
|
|
JohanE: Shit! sån tur vill jag också ha! Det är ju drömmen att åka runt på m3 grejor! Det känns som om man måste få tag på de om det dessutom är så lätt att byta! Niclas.S: Ser bra ut! Du har lite jobb framför dig! :) Hur ser svartingen ut i dagslägt da? Farenheit: Låter bra! Dom ska bara stylas diskret. ;) bilder kan du ladda upp på Länk P3r: Tackar! :) Ja jag har sett det! Har ingen aning om varför det sitter en gammal på förarsidan! Ska byta ut det så fort som möjligt ;) deejaywasp: Tack så mycket! :) Får se om det blir några ögonlock i framtiden! Just nu är man pank! :P tl recond: Det där låter inte lite maffigt! Åkte med en polares E30 touring med M50 motor med turbo. Den var inte bromsad! Kan ju säga att det var det råaste jag har åkt! :D Ser fram emot bilder! MrVain: Ser riktigt bra ut! Hoppas du får kameran lagad snart. David Länk |
|
Niclas.S |
David N: HAHA, jadu inte så mycke att skryta med men golvet är ju iaf lagat :) Lite trösklar o bakskärmar så är det snart dags o lacka. Länk OO=00=OO |
| Idag var jag hos gussmotor och hämtade störtburen och så fick jag en Greddy avgastempmätare med mine och varningsfunktion.och så beställde jag en 50 L fuelcell o en plasthuv.nu saknas det bara lite vdo mätare så kan bygget börja..... | |
| David N: thx för länken heheh diskret ja;) | |
|
Kan väl lägga upp ett par bilder på min 323i. Bilen i fråga var från början platenengrunmetallic (stavning...) Men blev 1996-97 omlackad till T-gul. Är lackad i dörrgångar, taklucka, bagage etc. Mycket fräsch om jag får säga det själv! :-) Original i motorn. Ställbara gula koni runt om samt konifjädrar. Sportsystem etc. Har orig. kjolar som ska monteras nu medan bilen står i vinterfövaring. Bilen: Länk Länk Ursäkta de dåliga bilderna. Kommentera gärna! |
|
|
Deejaywasp: Varför har du inte m-kofångaren fram? annars mycket snygg och frän färg. Vag är det för rödfärg, hennaröd? Mrvain: snyggbil men vem äger den? ;) tycker ju nästan att jag känner igen bilden..... ENDLESS BRAKES KKR |
|
|
glömde att säga att min im ska mrvain köpa vilken dag som helst. Och min 325ia är ombyggd till manuel och ska regbes så fort jag får en tid, efter det ska den oxå säljas för att finansiera min 318is med m20b25 turbomotor. Den motorn gick 10.96 på actionmeet mantorp 2004, då i en annan bil med annan ägare! Nu blir det lite annan setup! ENDLESS BRAKES KKR |
|
|
Min bil har jag snart haft ett år. Köpte den när motorbytet till 325i-motor var gjort. Detta var fixat vid köp: * Sportinredning, liten sportratt. * Jamex-sänkt med M-dämpare fram, något sunkigt bak... Detta har jag gjort under den gångna säsongen: * Ny oljekylare. * Fimpat dimljusen för att kyla bromsarna. * 15" Mim-hjul med 205/50-VR15 Bridgestone. * Trimchip. * Sportluftfilter. * Simonz Sportavgas. * Belyst M-knopp, kommer från min förra 525i. * Bytt bakvinge till stora M, den gamla lilla var genomrutten. Detta är gjort under vinterförvaringen: * Bytt de sunkiga dämparna bak kortare till FK sportgasdämpare. * Bytt kamrem, spännrulle och vattenpump. * Polerat upp ventilkåpan en aning. Detta kommer att göras under avställningen eller inom snar framtid: * Konvertera till el-fläkt (köpt). * Byta fjäderbenslager fram. * Se över bromsarna, byta bromsolja till racing-dito. * Renovera växellspakslänkaget och bygga short-shifter. * Flytta bak batteriet och byta till ett mindre lättare. * Lätta! 50-60kg ska bort, bara golvmattan lär väga 25kg! Finns många onödiga saker på en bil... 60kg lättning motsvarar 10hk motortrim och broms och vägegenskaper blir också bättre. Som ni märker är det inte ett stylingobjekt jag har utan det är ren och skär körglädje som prioriteras. Men jag kommer nog att skaffa svarta blinkers för att få mer harmoni i utseendet. Min bil: Länk David N. Skitsnygg Touring! ------ BMW CS #04839 |
|
|
RILLE BRUHN Ja men snart är den min :) inte många som donar så mycket med en bil som inte ens är ens egen :D Uppdaterar att bakluckan nu är lackad och monterad.. Vingen lades det sista klarlacken ikväll.. takluckan är också klar :) |
|
|
Niclas.S: Ser bra ut! Men du har ju som sagt "lite" jobb kvar ;) När siktar du på att var klar? Carl L: Ser bra ut! Vad är det för kjolar? Davve: Ser också bra ut! :) Kommer du köra nån bankörning i sommar? Jag tänkte hinna med det! Kul att du gillar bilen! :) David Länk |
|
Niclas.S |
Ja det ska vara meningen att den ska lackas på Påskhelgen, eller helst innan det :) men som sagt, "lite" jobb kvar. Men får hem nya trösklar o bakskärmar imorrn eller torsdag, efter det så är det nästan dags att slipa :( jobbigt. En liten preview hur den ska se ut när den är klar, fast helsvart såklart ;) Länk OO=00=OO |
| David N: Tack för det! :) Det är likadana kjolar som haidar har på sin 325i. Ligger nylackade och bara väntar på montering... | |
|
dom flesta e riktigt fräscha=) men de blir väl en hel del pengar som läggs ut på dom va? |
|
|
David N. Någon banträff måste jag åka på i sommar! Har varit i väg några gånger förut men ej med denna bil, den har dock testats på strippen. Så i sommar är det hög tid igen att lägga några varv på bana, det är skitroligt och samtidigt väldigt lärorikt att testa gränserna ordentligt. Tänkte testa konbana också någon gång. ------ BMW CS #04839 |
|
|
Har nu varit och köpt bilen iaf :) Så nu är RILLE BRUHN en e30 kortare... Har iaf lackat och monterat bagage lucka, Stora M spoilern och taklucka. kvar att göra är skärmar fram, dörrar och frontet :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.