|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
Tjena tjena! Det börjar ploppa upp riktigt fina E30is här på forumet nu tycker jag. Skulle vara kul med en gemensam projekttråd så man får se vad som händer runt om i landet! Här kommer lite info om min bil! Bilen är i grunden en helt vanlig, snikutrustad men välskött, 325i touring från 89. Jag har haft bilen i drygt ett år nu och sakterliga byggt om den när pengarna har funnits. Jag har hittills monterat m-paketet, lackat om bilen, bytt avgassystem från original till rostfritt 2,5 tums från katalysatorn med en appelracing slutburk. Satt på svart-tonade bakljus och tagit bort den oranga insatsen för en vitare blinkers. Jag har även monterat röktonade blinkers fram och vita sidoblinkers. Samt monterat en komplett svart sportskinninredning. Ställbara konidämpare är fixade och väntar på montering. Håller just nu på att flytta över elhissar till bilen. Här kommer en bild på bilen vid inköpet: Länk Här kommer lite bilder på hur den ser ut nu: Länk Länk Länk Hoppas ni tycker det är en bra ide. Fyll på med fina bilar nu! =) David Länk | |
|
Jag håller själv på att fixa upp en 325im -88 just nu, ska försöka ta lite bilder nu imorn om jag får möjlighet :) Det som pågår är rost lagning och omlack av följande --> Taklucka bytes Bagage lucka bytes Bägge framskärmana bytes Bägge dörrarna slipas Fronten slipas samtliga delar omlackas Bilen är svart metallic |
|
|
Har en 320 som ska fixas till lite efter bilprovningsbesöket, fick tvåa på bromsrör (de vid tanken) och för korta fjädrar (den ena var av). När bilen ändå är i garaget passar jag på att byta tank eftersom den läcker som ett såll. Bärarmar och nav från M3 e30 med tillhörande fjädrar har satts dit. Framvagnen har fått en uppsättning M3 E30 fjäderben med bilstein fjädrar och dämpare (hård!). Letar bromsar nu. C-stolpe och baklucka från M3 sattes dit i somras. Bild med c-stolpe och baklucka: Länk ///BMW - Was sonst! |
|
| Letar efter en 325im till salu =(. Jag hoppas hitta en snart. | |
|
Jag har nu fått ihop all plast och tryckt i framrutan i kväll... har inredningen kvar... Tom på allt utom golvmatta :) Tyvärr inga "nya" bilder som är värda att visas.. Håll till godo.. dessa är från igår Länk Länk --- /Chrille |
|
| Jag håller på med en 325 turbo ,2 omp stolar, 4 p bälte, bur från guss, fuelcell,rensad inredning, motor 2,7 liter , oringat,toppdeckat,oljekylda kolvar,smidvev,640cc spridare,bosch 044 pump,prospark,4tumsdownpipe,gt 42,bredbandslamda,avgastemp,mm. | |
|
Makaveli kolla på min.. Den är snart till salu när den e klar helt. Lite bilder på bilen: Länk |
|
|
Deejaywasp: Det ser ut att ta sig! Åkte förbi utanför ditt jobb härom dagen och såg donatorn stå utanför med pippigul baklucka. Skall bli kul att se bilen på gatan till våren, påställning till påsk? |
|
Niclas.S |
Tjena, snygg bil, ungefär så jag föröker att få min att se ut till slut ;). Undrar bara hur du och alla andra lägger ut bilder i forumet. Har ni en egen sida som ni länkar till? Skulle gärna vilja visa min "projekt-BMW". |
| Fan vad jag blir sugen på E30 killar! Fint jobbat. | |
|
Ser riktigt bra ut grabbar! MrVain: Ser fram emot bilder! JohanE: Låter grymmt med M3 Fram och bakvagn! Har letat lite men inte fått napp någonstans. Vart hittade du delarna? Fick du modda något sen eller passade allt rakt på? Deejaywasp: Som sagt tycker jag det ser grymmt bra ut! :) Hoppas att få se bilen i sommar! tl recond: Låter som en riktig därpare. hur mycket effekt kommer du kunna plocka ut? Niclas.S: Tackar! Jag har reggat mig på Länk Där kan du lägga upp bilder. David Länk |
|
|
Fick inte tag på nån kamera idag, ska försöka imorn :( |
|
|
David N: Jag kollade igenom bildelsbasen. Hade sån tur att jag fick tag på i princip nya grejor. Finns knappt rost alls på dem. Enda modifieringen jag gjort är handbromswirarna som är olika för trumma och skiva. Men med en 325 så ska det inte vara några problem, bara att bulta dit. ///BMW - Was sonst! |
|
Niclas.S |
Danke schön eller nått sånt ;) OO=00=OO |
Niclas.S |
Ok nu ska jag föröka länka lite här nu.... De här två är hur den såg ut i juli 2004: Länk Länk Och här är min donator som jag köpte för drygt 2 veckor sedan: Länk OO=00=OO |
|
David N: Riktigt läcker E30T måste jag säga, undantaget dom svartlackade njurarna. Snyggt jobbat! /Krille 518 Power! |
|
|
Tjena grabbar jag e inte så insatt i BMW då den är min första. Jag har en 320Im e30 och är på G att styla till den lite, inget överdrivet men några små fina detaljer. Tips o råd tar jag varmhjärtat emot. Jag har full IM paket så jag behöver inget sånt men jag har nyligen beställt fälgar till den som ni snart ska få se en bild på...längtar själv så mycket hehehe Jag återkommer såsmåningom med uppdaterade bilder. |
|
| förresten hur lägger man in bilder här??? | |
|
David: Riktigt fin touring! Du vet att hellyset på förarsidan inte är från 88-89 utan från äldre.. bara såa att du vet, saknar "halvmånen" som kom -88! Mvh Per |
|
| Haidar, jag e ledsen, det är så att jag letar efter en 325 med stora m-paketet, annars ser den fin ut. | |
|
Niclas S: he he... Röda E30 318 funkar klockrent som donator :) POWERM: Japp... Väntar egentligen bara på att få mina nya däck sen rullar den... David: Måste säga att din Touring är asläcker. Ett par ögonlock så är looken komplett... --- /Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.