|
|
|
|---|---|
|
Köpte en 530 iA Touring 2002 med M-paket för 2 veckor sedan. Hann knappt parkera på en vanlig parkeringsplats innan spoilern, dimljus, pdc var borta. Vad tusan kan man göra för att skydda sig förutom att ha bilen inlåst i sitt eget garage dygnet runt? Borde vara svårare att montera bort spoilern än vad det är... | |
|
Välkommen till forumet, Kunde ju varit en bättre inledning dock. Två sätt sådär spontant antingen, Montera fast stötfångarna permanent svetsa eller liknande, Med problem vid skada, byta dimljus osv. Eller fixa larm även till stötfångarna. Ett tredje mycket tråkigare sätt är ge upp och byta till standard stötfångare, I det fallet kanske gör så här Länk bra här i Stockholm med alla parkeringskador;) Mvh Stephan |
|
|
Fyyyyyyy fan rent ut sagt! Hoppas det löser sig på bästa sätt för dig! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Beklagar Du är tyvärr inte den första som får sin M-front bortryckt i 08. Kollegan "Jake" råkade ut för samma sak på sin nylackade 523im-00 för nått år sedan. Blev ytterligare några veckor hos lackeraren. Problemet är ju att det går så lätt och fort att riva bort fronten. Fylla bultskallarna med nått, så att det inte går att få i nått vertyg. utan att rensa bultskallen först ??. ///MVH Hasso Länk |
| Ett stort problem med BMW. Det finns för många ägare som tillhör ett tvivelaktigt klientel. Detta klientel köper inte tillbehör för surt förvärvade slantar hos BMW utan väljer att stjäla till exempel olleorms delar. Det är ingen slump att försäkringspremierna nått såna nivåer att jag tröttnade på ägarkostnaderna och gav upp märket. | |
|
olleorm: Kan direkt relatera, råkade precis ut för det för något år sedan, Hasso var väl den första som jag ringde efter polisen för att konstatera att det var så j-vla lätt att bli av med grejerna. Jag fick problemet när bilen mittemot min på parkeringen försvann några veckor på semester. Grannarna såg själva händelsen och tjuvarna och bilen, men polisen tyckte att de inte hade tid... Några saker som kan fungera, parkera alltid fronten mot något annat bestående, kemisk metall(-pasta) att fylla i skruvskallen efter åtdragning... när det härdat så är det svårt att få loss skruvarna, det går men det tar längre tid ! Lycka till ! /Jake |
|
| har också funderat på en annan lösning, att sätta dit riktigt bra låsmuttrar från en däckhandlare eller i värsta fall får man svetsa dit muttern... beklagar förresten | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.