|
|
|
|---|---|
|
min motor började låta mer o mer o tillslut för mycket så jag slet ut den. det var 2 vevlager som gott åt pipan o det hade dragit med sej repor i veven o i en stake så det jag undrar e om non har en vev eller vet vad en kostar ca ellar en slipning. jag undrar även om måtten på nockarna på kammen? mvh dennis | |
| Köp en ny motor istället. Måste väl bli billigare och smidigare. En 2,5l kan inte vara så dyr går väl lös på ett par papp på bildelsbasen. | |
svintoleffe |
En 325 motor, som sitter i bilen jag kör, gick lös på 6000, den fick jag garanti på, plus komp prov med mera.hade gått runt 11 tusen mil då. Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
Nu har jag kollat runt lite och det verkar som att man kan använda dieselveven och få upp volymen till 2,7liter på köpet? Vad behöver man mer byta i så fall? Finns det kortare vevstakar eller ska man ha andra kolvar? Glömde skriva det, men jag har altså en 325:a E30. Lite tips på vilka grejer jag kan plocka ihop vore fint, så kanske man kan få en lite trevligare motor på köpet! |
|
| Borde vara rätt enkelt att få tag på ett komplett originalblock till 325i annars, däremot är det ju ordentlig brist på hela toppar | |
| Sök på delar säljes.där vet jag att det finns en 325 vevaxel billigt. | |
|
angående 2.7l m20 så sök, finns massor om detta... Länk där står mkt bra Keep up the good work! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.