AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
6.641

Det gick inte så bra för X3 i TopGear..

Sida 2 av 2
mr
86
mr_e30
325 Coupe e92
Top Gear.. Ett av dom sämsta motor program som finns det ända som dom ger bra betyg är sina egna engelska Skit bilar...... :)
Th
60
The_one
320 CAB E46 Imolaröd M-paket -04
320 Touring M-paket -03
BMW har aldrig påstått att X3 e en offroadbil så jag förstår inte vad dom ska ut i leran på en åker att göra! men de klart, hittar dom inga andra brister så måste dom ju hitta på nåt! :)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Mja jag minns ett inlägg när "Sebbe" just fått sin X5 levererad och var mäkta stolt över hur han fått åka ut på en åker för att bogsera upp en fyrhjulsdriven Volvo country ...., som tyckt att man skulle prova framkomligheten på; dvs samma idé som Topgear fick med X3an :)
Jag gillar X5 fär sitt härliga V8 muller och X3 för sin smidighet och 3 litersmotorns härliga råa insugningsljud.
För övrigt är jag av uppfattningen att Engelsmännen gör en del mycket fina bilar, även om dom som vi inte äger så många bilmärken idag, även om lokalpatriotismen lyser högt i TopGear i, men det är ju så likt en del BMWägare som aldrig kan se nått fel eller ser i mellan fingrarna med konstiga argument för att bortse från vissa problem som man inte vill kännas vid :)

///MVH Hasso
Länk
Hela reportaget fokuserar på helt fel saker. Som att den fastnar ute i terrängen. Jaha, hade någon väntat sig något annat? Det är inte en renodlad terrängbil och det har aldrig BMW heller påstått. Lite kul att omdömet i det betydligt seriösare motorprogrammet Fifth Gear givetvis är något helt annat. :)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Var och när ser man Fifth Gear? Jag har hört att Tiff och Vicky lämnade BBC för att starta det men tyvärr inte sett det ännu.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tyvärr är Fifth Gear absolut inget att ha :(
Tala för dig själv. Men visst, TopGear kör ju roligare bilar.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Här finns Top Gear och 5th Gear att ladda ner via Bit Torrent: Länk

/Masten

Z-träff 1 maj! Länk
Visa användare
219
beni1979
323ci-00_e46
det finns inget dåligt med bilen den är både snygg och sportig...det blir min nästa bil iallafall

Länk
Länk
Jag tycker X3 är otroligt mycket fulare än X5. Med olackerade kofångare är den inte direkt vacker. Mkt plastig inuti tycker jag också...

Skippa SUV och bygg riktiga bilar ;)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Fifth Gear håller jag för att vara ett mycket bättre program än TopGear därför att:

*Tiff, Vicki o Jason Plato kan köra vilket Jeremy eller de andra i TopGear inte kan
*Det är mindre skitsnack (intervjuer med talkshow hosts osv)
*De har precis lika knasiga idéer och tester.
*De kör alla sina bilar på en riktig bana och inte ett flygfält
*De innehar numera världsrekordet i hopp med kopplad släpvagn - bilen en BMW 535 =D

Fifth Gear sänds på engelska Channel 5 som är lite kinkigt att se ifrån Sverige. Dock finns det massor på DC att hämta hem

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
Här är X3 länken till Top Gear på YouTube:

Kan bara hålla med honom om designen!

Kommer X3 m.fl. att få diffbromsen som X6 har?
Som det är nu så är väl xDrive det bästa systemet med öppna diffar, men hänger man ett hjul i luften (eller på något annat utan grepp) står man still märkte jag :(

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.