AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
6.644

Det gick inte så bra för X3 i TopGear..

Sida 1 av 2
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hehe, roligt inslag var det i alla fall, undrar om Jeremy fortfarande sitter fast på det där fältet, och äter minttabletter....
:-)
Det är knappastt motorjournalistik på toppnivå, men roliga är dom iallafall. Jeremy fick driva lite på BMW:s bekostnad vilket han njuter av i fulla drag.
Det roliga är att han inte drar sig för att driva med MB heller trots att han kör en MB själv.

___
"When people are free to do as they please, they usually imitate each other."
341
Völund
E46 BMW 328IA -99
Typiskt brittiska motorjournalister att rata bmw
men om man tar det med en nypa salt så är det
riktigt roligt och fyndiga emellanåt ;)

//Jonas

"Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW"
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
ja visst man har ju kul när man kollar på dem!
Men måste ju säga att x3 är ju inte så himla vacker att se på

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Han har sålt sin MB var det sista jag hörde :)
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Jasså, det programmet sändes ikväll. Hade en länk till testet i en tråd som jag startade i augusti.
Länk
Men tyvärr så fungerar länken inte längre. Hade iofs varit intressant att veta om en XC90 eller annan jämförbar bil klarat testet bättre, dvs en stads-suv, inte en renodlad Jeep.Måste ju få försvara min lilla älskling;-)
/A
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
acey: Jag hörde något om att han hade haft alldeles sjukt många fel på sin SL55?

X3 är en bil vars design vuxit oerhört i mina ögon, tycker faktiskt den är kanonsnygg under förutsättning att den har rätt färgkombination. En mystikblå X3 med aerodynamikpaket och ljus inredning, mums! :D

/Masten

Z-träff 1 maj! Länk
parolof
Tycker han (Jeremy) har en poäng i att hela biltypen, BMW eller inte är löjlig, antingen vill du ha en off-road eller inte
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Ingen som läste testen i Aftonbladets bilbilaga förra vintern ??

Där försökte man köra upp för en lång brant oplogad backe med lite olika 4WD bilar.

VW Toareg, BMW X3 och Suzuki ignis kom halv vägs

Hundai santa fe kom upp med uppbränd koppling.

Land Rover (den minsta) kom upp med problem

Subaru Legacy och Volvo CX90 kom upp helt utan hjulspinn.
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
parolf: och alla andra som inte har fattat poängen;-)
Vaddå off-road eller inte!?
Vad är det som säger att man inta kan kombinera. Jag behöver ingen sportbil,(alldeles för liten och trång) inte heller någon värsting-Jeep (alldeles för klumpig). En sportig SAV är helt perfekt för mig! Att folk har så svårt att fatta, att biltypen faktiskt tilltalar så många pga dess egenskaper!
/A
parolof
Vilka egenskaper då, det kan ju inte vara terrängegenskaperna? Och vad är sportigt med höjd plastbemängd skåpbil?
Buspelle
Jeremy är kul, men det är väl knappast någon nyhet att biltypen inte är något perfekt terrängfordon. Sedan är det väl tveklöst så att biltypen har sina poänger som fordon och att den gillas av många. Samma körkänsla som i en riktig bil blir det dock aldrig. För övrigt inledde väl Jeremy igår med att ifrågasätta hur någon fortfarande kan efterfråga en vanlig trist sedanmodell....
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Den har lika mycket poäng som min 323 T skulle ha med en höjningssats.....
Ehh.. ni som klagar på x3, har ni ens kört den ett tag på riktig vinterväg? Eller jämfört med en bakhjulsdriven modell i lite terräng? Jag tycker personligen att x3 är helt underbar.

Isåkare: Jo, jag läste testet. Helt meningslöst test enligt mig eftersom de hade totalt olika förutsättningar med däck m.m. Tex. så hade BMW'n sportpaket + 18 tum odubbade 255 bredd och Volvon 17" 205 (eller i närheten). Däck gör en jäkla skillnad när man skall ut i terrängen. Men Aftonbladet gör som vanligt... ser till att Volvo är bäst på allt :-P

Parolof: Det finns faktiskt de som inte behöver brutala terrängegenskaper, men som gärna vill ha 4x4 och lite extra för att ta sig fram utanför europavägarna. Håller med Sigdarve.

mosse: jaja, men fixar du 4x4 och samma vägegenskaper som x3 på din 323 T så köper jag den :)

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag tror de flesta köper SUV/SAV för säkerheten och imagen.
Hur många tar egentligen ut dom i terrängen?
4X4 har sina poängen på vintern håller jag med om.

Har inte kört varken X3 eller X5, men har provat Volvo XC90 och jag förstod inte riktigt vitsen med bilen.

Men många verkar gilla modellerna...

Framför allt är det kvinnor som köper SUVar enligt undersökning i Staterna med bla anledningen:

*Säkerhet i flera aspekter
*Sitter högt

Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
parolf:
Men av plastbemängda skåpbilar så är X3:an den sportigaste av alla. X3:an har lite av alla egenskaper, helt perfekt för mig. Min skåpbil har faktiskt samma prestanda som en 633 Csi, som var en värsting för inte så länge sedan. Den prestandan räcker gott åt mig! Och med 2 st hundar som mäter 87 cm när de står upp, så kan ingen annan bil under 2 ton konkurrera med den, beträffande utrymme och prestanda!
/Anders
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
X3 är en förbaskat trevlig lagom SUV, men det är ju ingen Land Rover för träskkörning, utan till för att klara de stora vägbulorna på Östermalm :)) Så Jeremy var på fel ställe med bilen, Kensington park eller nått sånt vore nog bättre..
Jag hade lite svårt för Topgear i början , kändes väldigt oseriöst på nått viss, men efter att sett Bosse Bildoktor, och Joppe Pilgren så lärde jag mig uppskatta "BILIRONI" på ett annat sätt och tycker det är nästan lika roligt som Robert Gustafsson, det säga mycket sanningar med glimten i ögat i detta program.
Och Aston Martin DB9 (David Brown modell 9) är nog världens vackraste trakto. bil :) Och många fina bilar kör dom, och det rejält dessutom.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Tack Hasso!
Men den gör sig faktiskt väldigt bra på skruttvägar som går mellan åkrarna på Gotland också. Och på sådana vägar färdas jag många gånger om året. För att inte tala om den lilla, men ständigt leriga backen som leder upp till min sommarstuga, den forcerar jag galant numera. X3:an är verkligen en lagom bil!
/A
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Sigdarve,
om det kan vara till nån tröst, så tycker jag att X3 är klart mer tilltalande än de flesta andra bilar i klassen, inklusive X5. Tyckte nog i början att 'knycken' på C-stolpen såg lite lustig ut, men designen växer ju mer man ser den. Och den är ju bara helt underbar att köra, särskilt på lite besvärligt underlag som snömodd, lerväg eller rullgrus. Inget man tar ut på en nyplöjd åker förvisso, men hur ofta kör man där? Den är gjord att köras på vägen, men funkar bra även om vägen råkar vara av det usla slaget!

/// Gunnar E.
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
gunnare:
Jag välkomnar all tröst jag kan få, snyft, snyft...Hur som helst så saknar jag din åsikt i denna tråd!
Länk
/A
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.