|
|
|
|---|---|
|
Japp, vilken härlig början på veckan! Min bror backade in i sidan på min M5. Förardörren. Samt lite i framskärmen. 30sek före han gick ut (hemma hod föräldrarna), påminde jag honom min bil e sen på gården, jaja sade han, 30sek senare kommer han tyst in, ropar på min mamma, eftersom han inte vågar ge min infon iom han vet vilken biltok och perfektionist jag e! Nåja skadan ser inte rolig ut direkt! Framdörren måste bytas, men det som verkligen oroar mig e hur en ny dörr från -05 kommer att se ut på en Carbon Black bil från -99:( Hamnar jag nu jävlar måla om hela bilen!!!??? Schnitzer, jag sade ju åt dig idag att nåt fan kommer att dyka upp, tur så han jag ta några bilder innan det hände. Man e knäckt... | |
|
Familjen är värst! ;) Men en duktig lackerare borde nog få fixat dörren utan att det syns nån skillnad. |
|
| Se till att tona ut den nya lacken över bakdörr och framskärm så blir det säkert hyfsat bra. Det kommer bli en nyansskillnad men den blir diskretare om den nya lacken tonas ut. Klarlack läggs över hela bakdörren och framskärmen. Dessvärre kan den nya klarlacken ge upphov till nyansskillnader mot bakskärmen. | |
|
Hur kommer kaross delarna från BMW? Färdig lackade? Plast delar såsom framkofångare etc. kommer ju färdiglackade eller? Jävlar vad surt. Det var mörkt ute när det hände så har inte kunnat se exakt hur skadan ser ut, tog bilder redan ikväll ifall försäkringsbolaget börjar jävlas. Min bil som dessutom aldrig varit krockad. Tycker det nu är viktigt att jag låter BMW sköta om allt från början till slut eftersom dom dokumenterar vad som hänt bilen, ifall man ska sälja så får ju köparen reda på detta och har man ju inte då fint svart på vitt vad som hänt (dokumenterat med bilder) och BMW kan visas som reparerare skulle jag personligen avstå från att köpa en sådan bil:( Så blir väl att kriga med försäkringsbolag nu. Dom blodsugarna vill ju alltid bli av med problemet så billigt som möjligt. "Gammal bil" är ju deras favorituttryck! Måste ventilera min frustration lite! |
|
|
Nya delar lär komma olackade till BMW. mvh Fredrik |
|
|
Knacka brorsan :) |
|
|
Dörren kommer nog grundmålad till BMW. MVH / Jacob |
|
|
Stavros: Han e större än mig:) |
|
|
Såvitt jag vet levereras nya plåtdelar med bara en skyddslack (för att inte grejorna ska rosta under transport/lagring), som ska mattslipas (eller ännu hellre tvättas bort) innan grundlackering. Trist med skadan på bilen, hoppas din bror lärt sig en läxa och att ni fortfarande är vänner! /// Gunnar E. |
|
|
Ja han var rätt låg faktiskt! Han har inte haft körkort längre än 4månader, och han ska enligt uppgift köra rätt fort alltid... Andra gången det small nu på 4mån... Nåja hoppas han lärt sig en läxa. Som sagt det ända jag e rädd för är nyanskillnader! Försäkrade är båda bilarna upp över öronen så det är ingen direkt fara med det. |
|
Njuren |
Fan va synn om bror din och M5:an me såklart! Hade en polare vars syster (10år gammal) skulle hjälpa till och tvätta bilen.Hon hade en ring på sig som tog i lite här och var när hon svepte me svampen... ajajaj BMW - i nöd och lust? |
|
Hur ska skadan lösas? Genom försäkring eller ska han brorsan betala kalaset? OM det går genom FB blir det nog svårt att få en NY dörr. Bilar äldre än 2 år (kanske inte gäller alla bolag) betalar bara ut för en beggad dörr. Farsan fick sin bil påkörd. En 01:a som gått knappt 4000 mil vid krocken. Han fick en beg. dörr. /Kidde BMW - the ultimate drug... |
|
|
bayerischemotor: Jag beklagar sorgen! Kidde: Jag körde in i en taxidrulle i en korsning. Han körde rätt ut för att svänga när jag körde rakt fram.. Givetvis sket han i att skadeanmäla så det tog mig 1mån för vållandefrågan +4veckor verkstadskö innan bilen var fixad av hans FB. Huv, kofångare och framskärm byttes, i detta fall allt som skadats. Bilen är från 91. När det gäller begagnade delar på krockade bilar är det i mån av tillgång och hur hyggliga verkstadsgubbarna är... |
|
|
Detta är nu i Finland, och allt går på försäkring, både min och brorsans bils skador, hans självrisk är endast 150euro, för hans bakkofångare sprack också. Ska nu gå till BMW och visa skadan. Försäkringsbolaget som hela familjen har allt försäkrat i brukar vara bra. Så tror nog det fixar sig, men nyansskillnaden............ Jag e rädd för den! Tack för medlidanden:) |
|
|
Jag fick min -99'a tillskrynklad av en lastbil häromveckan och det första verksta'n gjorde var att beställa NY framskärm, bakskärm och dörr. Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en. |
|
-BeeMWe- |
Min plastbrorsa mosade in en av mina BMWs i ett aléträd så taket vek sig. Då var jag lagom glad... Hade jag inte suttit bredvid och styrt upp bilen från passagerarsidan hade jag surfat från himmelen nu. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.