|
|
|
|---|---|
| Jag har en M5-99 där motorn rasat. Bilen hade gått totalt ca. 11.100 mil. Enligt expertis som tittat på bilen så skall där vara skador på vevlager, vevstakar och troligen ytterligare lagerskador. Expertisen har föreslagit att jag skall byta ut motorn. Tacksam för förslag på var jag kan köpa mig en ordentlig motor (även prisuppgift) samt förslag på vem som skall utföra bytet av motorn. | |
|
Vet inte egentligen vad du behöver men här är ett tips... Länk |
|
|
Vet inte varför länken inte fungerar men här är annonsen. Skrivet av 540is Växjö Bildemo har en M5 motor (12000 mil testad & klar) stående för 65000 inkl. härva, jag är endast intresserad av insug, plenum, trattar, späll, tomgångsmotor, fuelrail exkl. sprut. nån som vill ha resten ? så kan vi dela sisådär 20 TSEK kan jag lägga på "mina" bitar. //540is. |
|
|
Detta måste vara som klippt och skuret för dig, Länk Delarna som Rickard behöver lär ju inte vara defekt på din bil. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
för sent :) // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Hur kör man sönder en s62 på 11.000 mil frågar jag mig? Vad gjorde att du misstänkte motorskador? Förklara gärna bakgrunden. |
|
| Lite konstigt faktiskt att den redan gett upp... | |
|
Allt går att förstöra om man vill, skiter i att serva bilen, varvar den som f*n när den är iskall mm så har man nog rätt snabbt förstört motorn. Nu säger jag inte att det har hänt här, men just dom två sakerna verkar vara det vanligaste vad jag har sett i min egna bekantskapskrets (som lyckligtvis inte gör bmw). // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| Bilen började ticka därefter uppkom kraftigt missljud och motorn stannade med omedelbar bärgning till expertis. Jag har varesig övervarvat motorn eller kört motorn kall. Jag har ägt bilen under de senaste 300 milen och bilen var nyservad vid köpet. | |
|
jag är intresserad av din havererade motor, maila mej om du vill bli av med den.. mvh Evers |
|
|
Om du bara ägt bilen 300 av de 11K milen så vet du ju visserligen inte så mycket om vad tidigare hänt med bilen... Ticka säger du? Hur mycket högt eller? Alla tidiga, ja nästan alla M5 E39 tickar eller knackar. |
|
| Som du vet letar havererad M5 motor, så KONTAKTA MIG !!! | |
| Trodde först att det var VANOS som krånglade men så lätt var det inte. Nu är det som det är och jag behöver hjälp med en bra ersättningsmotor samt inmontering. Förslag emotses. | |
| Köpte du bilen privat? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
v70AWD: Kontakta Rickard 540is ovan,det borde gå att få till nått vettigt med tanke på vad han behöver och vad du behöver. ///MVH Hasso Länk |
| We have made contact :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.