AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
545

glapp i torkarmotorn?

323E21terror
Har problem med att det smäller ganska hårt när torkaren går på speciellt högsta intervallet, hur löser man dett själv? kostnad?

farten är min drog
323E21terror
Måste tillägga att det gäller 535E34

farten är min drog
Det har blivit glapp i torkar länkaget, skålarna i lederna är gjorda av plast och kulan i stål, och det är vanligt att dom blir glapp med tiden, och till slut så går leden i sönder. Jag köpte ett komplett länkage på skroten till min fd 525 för 400:- och böt själv. det är inte speciellt svårt plocka bort torpedplåten samt kupéfläkten har jag för mig.. så ser du hur du ska göra. mvh jocke
323E21terror
vad kan ett nytt länkage tänkas kosta?

farten är min drog
KlantPelle
Hej!

Om torkarna slår i huven så är det billigaste (men inte snyggaste) sättet att ta lös torkararmen och flytta den en eller ett par steg på splintsen.

Mvh Pelle
Håller med föregående, det är vanligt att torkaran lossnar från splinsen och det räcker att någon monterat torkaren lite för mycket åt fel håll för att det skall slå på högsta läget, en insexnyckel modell 1 storlek större än Ikeas och 1 minuts jobb så är det fixat.

Surfa in på Länk
Det löser ju dock endast problemet kortsiktigt och kan ju vara ett alternativ undertiden man försöker fixa ett nytt länkage.. Jag gjorde oxå så men det tråkiga var ju att sedan jag kört så en stund och det blev ett riktigt regnväder då jag var tvungen att köra på högsta läget, så brast länkaget och jag blev utan torkare och då svor man ju eftersom att man inte åtgärdade felet direkt... mitt länkage var så glappt att torkaren på förarsidan gick utanför rutlisten och passagerar sidan slog i huven.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.