AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.414

byta spindelled

bu
1
buri
318i E36 -92
Hej, jag tänkte fråga om någon vet vilken/vilka specialverktyg som behövs för att byta den yttre spindelleden på en E36? Enligt besiktningsmannen är inte så enkelt att byta. Om det behövs, var kan man köpa eller hyra, kanske? Eller vet ni en bra(pålitlig) verkstad i malmö som kan göra det? Kan någon hjälpa mig med det?

Visa användare
307
steffoboy
328coupe` 97a
318is - 88a
325 92a
välkommen till forumet

du behöver en hydralpress och behöver alltså demontera hela länkarmen.

är väldigt mycket jobb så jag anser det är bättre att lämna in den

min bil:
Länk
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Kan tyvärr inte rekommendera någon verkstad men det kostar inte mer än 750 kr att byta.

/Rickard
Om du vill ge dig på det själv så finns det hur mycket läsning om det som helst om du söker här på forumt. Annars kostar det runt 700-800:-/sida som sagt på BMW verkstad att byta. Inte såå farligt...man slipper ju en massa jobb :-)

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Ett arbete som tydligen med BMWs verktyg blir avklarat på noll-tid! Kostar som sagt 700-800kr inkl arbetskostnaden på Förenade Bil.
Testa annars "Need for Speed" i Malmö som har ett solitt rykte på forumet. Men jag tror inte att du gör någon större ekonomisk vinst med att anlita dem för ett såpass billigt jobb.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

"Öl byggde denna vackra bil" :-)
go
22
goofyy
523 iAT -99
Har för mig att jag såg när Bosse bildoktorn eldade ut de bussningarna på TV!

Kanske kan va nåt om man gillar att leka med eld... ;)
hahaha va?? eldade ut? låter ju lite farligt det......men man måste ju ändå pressa i den nya sen...så man har ju bara löst halva problemet...

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Pressas ur. Lika bra att låta en verkstatt göra det. Går fort med de rätta prylarna.
goofyy: De pratar om spindelleder, inte silentblock. Går kanske att elda ut spindelleder också om man nu känner för det men...
när jag byter spindelleder tar jag av länkarmen, går till en verkstad som sysslar huvudsakligen med gräsklippare och jordbruksmaskiner, ger han länkarmen och den nya leden, väntar 10 minuter och ger han 50 kr för jobbet, monterar sen tillbaka länkarmen...har funkat perfekt dom senaste 3 gångerna :)

är ju inte det allra snabbaste sättet men helt klart ekonomiskt!

MVH
Johan K
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.