|
|
|
|---|---|
loftahammar |
Mitt täningslås har pajat, det går bara runt och det finns inga lägen, har provat att sticka in en liten pinne som jag har fått tips om genom en länk, men det funkar inte det tar stop direkt. Och hur får man bort plast skyddet som sitter runt låset utan att ha sönder nått?? Måste få hjälp med det här,snälla finns det någon som kan? (desperat,måste få köra med bilen) BMW KÄR! |
fjamsetramsa |
vrid nyckeln till radioläget o tryck inn en sticka.. |
loftahammar |
som jag sa tidigare, det finns inga lägen kvar, det går bara runt runt....det måste finnas nått annat sätt?? BMW KÄR! |
|
Detta hände på min 520. Jag lämnade in bilen på BMW och dom bytte tändningslås, immobilizerringen samt rattlås för 3700:-. Jag tror att det blir svårt att fixa själv, en mek jag frågade sa att i och med det är en startspärr med i bilden så kan bara BMW fixa det. |
|
loftahammar |
Jo då jag har fixat det här nu, själv. många svordomar och många borr, men det gick. allt som allt 605kr... /Robban BMW KÄR! |
|
loftahammar: Hur fixade du det? Bytte du låset? Har nämligen nästan samma problem med min E38:a, ibland så snurrar bara nyckeln runt och ibland så funkar det bra. Tacksam för svar! |
|
| Hur e det med att köpa begagnade tändningslås då? Jag har lite problem med mitt också nämligen (ibland snurrar nyckeln bara runt) och överväger att byta innan den pajar totalt. Om man köper en från en skrot, måste man byta nyckel o sånt också? hur blir det med låsen i dörren/bakluckan isåfall? | |
|
Hey! "Grabbar" byt tändningslås NU!!! ...innan det är helt väck!!! Kostar bara 5-6 hundra...med ett original som fungerar med befintliga nycklar...och är svinenkelt för verkstaden att byta...när det fortfarande är möjligt att kunna vrida på tändningslägena...det är i stort sett "bara" att pilla in en tråd i hålet bredvid nyckeln när tändningen är på i nått av lägena och "plupp" så är låset löst och kan bytas...jag lät dock verkstaden byta mitt jag betalade bara för låscylindern...eftersom det var så enkelt att byta..."MEDANS TÄNDNINGSLÅSET FUNGERAR" =) ... Vissa tänker i form av problem... Jag tänker i form av lösningar! |
|
| RUSKIG: Mitt tändningslås gick runt när jag skulle dra ur nyckeln, men annars inga problem. Jag följer dock ditt råd. Lika bra att åtgärda det nu och inte vänta. Utfördes reparationen på en BMW-verkstad? Jag undrar eftersom det tycks ha utförts gratis, vilket tyder på att det är en enkel process. | |
|
Det var inte på en märkesverkstad "BMW" som jag bytte tändningslåset! Men killen som jag lagar bilen hos har startat en egen verkstad efter att ha jobbat på "BMW" verkstad... Troligtvis blir det dyrast om du går på en BMW original verkstad... Men hittar du en annan verkstad som vet hur man gör så blir det nog det billigaste alternativet. Jag lämnade min bil för reparation av diverse prylar samtidigt som tändningslåset byttes men jag betalade inget för bytet!!! Men kommer du till någon verkstad och vill ha bara tändningslåset bytt så får du nog betala...men vet man hur man skall göra är det simpelt...om man har den "ståltråd" som krävs...så har du bra kontakt med någon verkstad så ska det inte kosta så mycket...dom bör kunna byta låset på bara ett par minuter om de kan sin sak!!! Vissa tänker i form av problem... Jag tänker i form av lösningar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.