|
|
|
|---|---|
|
hei... Har en 325 -88 som jeg skal turbokonvertere. Har grenrör eksos tilleggsprut++...Undrade om jeg kan bruke 320 stakar for å få senkt kompen? Vad blir kompen då? tenkte å ta ut ca 350HK, møjligt? vilke turbo/intercooler(från vilke bilar) kan jeg bruke som er billige? har brukt sökefunktion Takk for alle svar | |
| Du kanske kan köra orginal komp på 350hk... En kille med en 325touring ladda 1bar med Prospark utan att ha kompsänkt, men det vet ja inte säkert om det är så bra. | |
|
ok...men jeg vil få lavere komp med 320 stakar? |
|
| Du kan svarva av kolvarna för lägre komp, eller köra med 318is kolvar. | |
|
vet det, men har ikke lyst til det. Pøver å finne en måte og dekomprimere å¨uten å svarva.. |
|
|
350 Hk utan att kompsänka borde inte vara några problem... Jag hade 316 Hk med 0,9 bars laddtryck i min 325:a förut. Då hade jag inte ens o-ringat blocket. Körde med ProSpark sprut och tändning. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Det er bra...motorn uten kat da eller? den jeg har..Men det stemmer at det blir lavere komp med 320 stakar? Noen som vet hva kompen blir?? |
|
| Trur at det blir ganske lav komp (altfor lav) med 320 staker, de er 5mm kortere enn 325. | |
|
mente det burde bli bra da jeg? Noen som vet kompen det ville blitt?? |
|
| Kan tenke meg at det havner på rundt 6 tallet i komp. Bygg heller med diesel veiv, 320/323 staker og katalysator stemplene til 325i, blir 2.7L og perfekt komp for turbo (rundt 8.0:1). Prøv å søk, står mye om dette her. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.