|
|
|
|---|---|
Grusse |
Som alla vet att när man sänker en E30 så för bakhjulen en tendens till att luta, som i sin tur får däcken att slita insidan. Därför undrar jag nu om det är någon som byggt om bakvagnen som kan komma med tips hur man ska gå till väga. Kanske det finns någon bild som ligger ute på nätet? Jag är endast ute efter att bygga om standard bakvagnen inte byta upphängningar och axel. Tacksam för svar. |
|
Ska du bara rätta upp hjulvinklarna eller? Isåfall kanske det räcker med excentriska bussningar i bärarmarna. |
|
|
Verkar finnas två alternativ. Antingen excentriska eller justerbara övre stötdämpar infästningar eller så får man flytta innre fästet på länkarmen uppåt. |
|
Grusse |
Ja, det skulle räcka med att räta upp hjulvinklarna, men då kanske det påverkar något annnat? Ja jag har tänkt på det med excentriska bussningar, men undrade om det fanns något annat sätt? Vet att det satt justerbara hjulvinklar bak på nån bil som Bäckis hade tidigare, ingen här som äger den bilen nu som vet hur det var löst på den bilen? (Kommer ej exakt ihåg vilken bil det var, men kan ha varit diamantsvarta E30 turbon han hade för ett par år sedan) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.