|
|
|
|---|---|
|
Tänkte byta ut orginalstereo till en MP3 med AUX-ingång. Någon som kan rekommendera prisvärt alt. som stämmer bra med inredningen? Hört att det inte är "bara" att byta ut, behöver man nåt mer är ISO-kopplingar? Tack! | |
|
Har tänkt samma tanke på min coupé med business radio. Var på BRL och hörde med dom...har du en orginalförstärkare eller så kallat BMW ljudpaket i bilen så räcker det inte med ISO. Jag var tvungen att dra nya högtalarkablar för att få det att funka tydligen....surt. Vet inte hur det är om du inte har en förstärkare....på min e39 funkade det hur bra som helst med bara en ISO. MVH |
|
|
Köpte mig en Pioneer deh-p3590mp, 1794:- på ONOFF, prisvärt, tycker jag. köpte iso-kablar på micro. Det var bara att koppla in. Antennadapter behöver man ochså. Blev superbra ljud. Fast då är jag lekman vad gäller billjud. Det ser ut som om jag har en förstärkare, på vänster sida när man öppnar luckan i skuffen. 10 högtalare är det varjefall. MVH |
|
|
Jag har monterat en Clarion Mp3-spelare i min bil. Har stora ljudpaketet med 8 st högtalare och ett original-slutsteg på vänster sida i skuffen. Inga som helst problem. Jag valde modellen som heter DXZ738RMP. Tycker att den passar bra in i inredningen. Den kromade volymratten kunde kanske ha varit svart... Dessutom får man inte exakt rätt röd färg i displayen, men bra nära är det i alla fall. Detta är en äldre modell från clarion. Jag köpte den för kanske ett år sedan. Du hittar bil på clarion.se. Klicka på Sök och skriv in 738 i rutan. Förhoppningsvis fungerar länken: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.