|
|
|
|---|---|
|
Jag ringde till BMW för att kolla om de hade dörrljuskontakten till höger framdörr hemma. Både han & jag satt med ETK och letade febrilt, men ajg måste säga att det var en utmaning att hitta kontakten. vi både trodde att det kunde vara 61 31 1 379 572. Är det någon som kan bekräfta det eller i så fall tipsa om ngn annan del? för jag är lite tveksam nämligen. vill man söka kan man söka på följande bil : ge58530 tacksam för tips. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § | |
|
Länk 3:an Om den ser ut som den så är det väl inga problem? Brytare har ju inte speciellt många funktioner... |
|
|
det är nr 3 på bilden som vi beställde... den brytaren jag menar är den som sitter inne i B-stolåpen... känns inte som att nr 3 ska sitta inne i ngn stolpe.. om du förstår vad jag menar V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
| Det känns som att den skulle sitta som en brytare till ett larm för motorhuven, faktiskt... | |
|
jag vet inte var den ska sitta... men jag funderar på att åka till skroten plocka en sådan o gå till BMW och visa upp... trist att de inte vet vad som ska sitta vart på sina egna bilar. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Men det är ju så pass gamla bilar, så man kan varken vänta sig högexpertis inom de gamla bilarna eller att samma grejjer ska finnas som servicedel. De är ju ofta ersatta av både blittan och blattan... |
|
|
jo kanske det.... jag märker om det e rätt kontakt när jag hämtar ut det imorgon... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Är det till e34an? isåfall är det nr 1 .Den fanns bara o köpa hel när jag skulle ha,men det gick o plocka sönder den o fixa. mvh/Micke Länk motorsait Länk Ny 02sida |
|
|
det är alltså inte själva dörrnäsan... tror iaf inte det.. utan själva sensorn som sitter bakom den... så att säga.... eller är jag helt ute och cyklar? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Trucker har nog rätt, nr 1 passar in i "stricker plate" nr 7: Länk Låsnäsan har gjorts om under E34:ans livstid, de tidiga ser helt annorlunda ut. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
ErikW: vilken del är det som ajg ska be dem beställa? för som det är nu så måste jag koppla från batteriet varje gång när jag stänger av bilen... och koppla på batteriet när jag ska starta... annars så tror bilen att dörren är öppen och så går larmet.... ganska omständigt... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
| Kan du inte bara tjuvkoppla dig förbi switchen, som teporär lösning? | |
|
jag har inte öppnat och rotat där inne... har inget garageplats o det är kallt... så jag tänkte slippa det... men kommer att bli tvungen till det om inte jag får en snabblösning på det hela... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Det brukar gå o fixa, när du fått bort det går det att slajda ut plasten som switchen sitter i,sen badar du den i någon kontaktolja.Felet blir oftast på passagerardörr iom att den används lite. Skaffa rejäla torx innan du börjar så att inte du skadar skruvarna,sen kan du bara haka av kontakten o ta med allt in i värmen. mvh/Micke Länk motorsait Länk Ny 02sida |
|
|
vad ska man ta för kontakt olja? vet inte riktigt vad kontakt olja är för ngt? (*skäms*) Elektronik rengöring eller liknande från biltema? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Japp det bör funka,spelar ingen roll huvudsaken den rengör samt smörjer,kolla på burken.Det som du vill ha är en kontakt som fungerar.Dränk den flera gånger samtidigt som du motionerar switchen ,senaste gången jag gjorde detta så tog det ett tag innan funktionen var perfekt,så det kan behöva upprepas några gånger.Har du möjlighet så kan switchen ligga i bad över natten. Senaste som jag fixa på e32an har funkat utan problem. mvh/Micke Länk motorsait Länk Ny 02sida |
|
|
Tackar för hjälpen Trucker... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Underbart... en kille på BMW hade upptäckt att det var helt fel del vi hade beställt... så han gick in och ändrade ordern.... nu när jag kom dit fick jag rätt del... 172 kr.. klart värt det! V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.