AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
717

325 -03 Ryckig i låga varvtal ?

az
7
azah
325Ci -03
Hej, min 325:a -03 rycker lite väl mycket (speciellt när den är kall) i låga varvtal. Jag tror att detta har förvärrats men det är lite svårt att avgöra om det vart så hela tiden faktiskt. Därför frågar jag nu alla er gurus här på forumet. :)
Eftersom jag kör mest stadskörning blir det extra påtagligt då man ska ex bara rulla igång på ettan.

Ett exempel:
Om jag ska starta efter rödljus och slirar på kopplingen utan att nästan ge nån gas så rullar den inte iväg utan problem; först sjunker varvtalen (förstås) - när den kommer under 1000 så känns det som att motorn tror att den håller på att dö och varvar upp till 1500-2000, varpå den direkt efter hoppar ner igen till under 1000, vid nåt tillfälle har den "hoppat omkring" mellan dessa lägen.

Naturligtvis bör man ju gasa på litegrann när man krypkör och startar men va fasen - gamla skrothögar jag kört tidigare har ju kunnat krypa igång på 1:an utan att man ska behöva gasa på till 3000 varv?!

Jag får för mig att det ibland blir bättre av att slå av anti-spinnet, men det låter lite far-fetched tycker jag, man borde väl kunna köra stadskörning även med antispinnet på. :-)

Eftersom jag har tummen mitt i handen och på sin höjd kan byta torkarblad :-) ,så undrar jag om någon här vet vad det kan vara för fel ? Kan det vara taskiga tändstift ?

mvh
/azah
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.