AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
885

Inkoppling av vinge med bromsljus...VAR?

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Inhandlade en org. beg. BMW Motorsport vinge för ett tag sedan och montyerade den igår, men jag fick aldrig bromsljuset till att fungera trots att jag följde den beskrivning som BMW själv gjort.

Matning skulle tas på plats 14 i den vita kontakten i checkkontrollpanelen, som sitter under ratten. Jord lite längre bak vid baksätet. Denna plats skulle ha varit ledig men så va inte fallet, och det fungerarde inte när jag la på den på plats 14 ändå.

Någon som känner igen problemet? Hur gjorde ni?

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Ji
2.380
Jimmyboy

Förtydligar mig själv lite efter att ha läst mitt inlägg. Det är alltså plats 14 i plinten som är upptagen inte jordplatsen.

Mvh Jimmy

Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
du fick ett bra svar på klubb-sidan... men det är vad jag också skulle ha sagt.. koppla det direkt på vänster baklampa... ???

----
Min Pärla: Länk
Ji
2.380
Jimmyboy

Jo jag läste Daniels inlägg. Och att koppla dom direkt på bakljusena va ju naturligtvis oxå min tanke innan jag läste beskrivningen som följde med vingen. Där stod det ju att jag skulle dra matningen ifrån ända framifrån checkkontroll panelen. Så min tankle va att det annars skulle strula med att checkkontrollen skulle varna att en lampa va sönder då motståndet på sligan ökar.

Jaja, vi får väl se. Ska koppla lite till helgen kanske.

Ingen mer som vet nått ang detta?

Mvh Jimmy

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.