AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.099

Bensinförbrukning 518i -83

Sida 3 av 3
Visa användare
69
Freddanson
523iA -99
Vilket medel bör man använda för att rengöra med? Elektronikrengöring?

Freddan
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Någon form av elektronikrengjöring ja...Måste avdunsta helt innan återmontage av lock,"dränk" inte den heller,spraya med lite feeling.

Men ett medel som t.ex 5-56 bör enligt mig INTE användas,blir mest troligt för "fet" yta och mätaren mår nog inte bra av det..

OBS!
Jag säger inte att detta är en "dunderkur",men JAG blev av med mina ryckningar på detta sätt pga "skit" på denna kolbana inuti lmm..
Risk finns alltid att mätaren havererar helt med lite otur när du börjar "greja",så ett litet risktagande finns alltid med i bilden..

Mvh Janne.
La
32
Lasse 518
BMW 518-90
Hur har det gått med bilen rycker den fortfarande? Min ville knappt ta mig till jobbet igår. Idag ska jag nog prova med en anna luftmätare och se om det hjälper.
jag säger såhär min 518i -86 är GRYMT bränsle snål men när ja e ute på stan ¨leker så drar den aldeles FÖR mycket vet inte om det är nåt som inte stämmer men den är tät och välskött, grymt väl servad men rosten har bitit lite på den

putte
Ro
200
Rollof
316i -98 E36
E28 518 ska enligt specifikationerna dra en litern inne i stan, leker du dessutom är högre siffror inte ovanligt

/Krille

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.