|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
danieel: Jag vågar nog påstå att jag är ganska bekant med just handdatorn... Fjäder brusten är t.ex. inga konstigheter, men vindrutetorkare glappa? Det har jag aldrig hört talas om. Motorhuv, svår att öppna? Heller aldrig hört talas om. Men det spelar egentligen ingen roll, du har fått visa ditt missnöje i alla fall... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Gällande motorhuv stod det svår att menrövra el nåt sånt vindrute torkare otillräckliga som det brukar står om torkarna är dåliga men i slutet glappa... sjukt men sant. Så jag gillar inte vissa stationer sist jag var o besiktade min honda då körde besiktningsmannen skiten ur den. innan provturen sa han stanna inne i lokalen, misstänkte något och väntade ute, vad får jag höra joo men min honda varar minst 5500 varv o han kommer i full fart runt en kurva och jag stod där , han lostades som ingenting... vad förbannad jag blev då men vad göra... BMW- När du älskar att köra |
|
|
Rimliga anmärkningar på vindrutetorkarna skulle kunna vara "torkarblad skadat" eller "rengöringseffekt otillräcklig". På huvlåset kanske "kärv, ej återgång". Hursomhelst, vi kan nog lämna det nu... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Då drar vi till med lite beröm då. När husvagnen skulle besiktigas i fjol på en mc-vagn-entusiastlördagsbesiktning hamnade vår vagn absolut sist. Vi kom som sagt inte in i hallen då det satt en massa grejor i vägen i golvet (bromsprovare mm).Personalen provade med att tynga vagnen på alla möjliga håll men det gick inte. Till sist hämtade en i personalen sin bil och kopplade vagnen. Lite komiskt blev det nu då hans handbromsspak gick nästan upp i taket och vagnens belysning inte fungerade så när en annan besman skulle ge det en tvåa skriker bilens ägera -skit i det (det var hans elkoppling som var kass) och strax var vagnen klar. Nöjda och belåtna men inte alltid... MVH Topchop |
|
|
Hej Spinner vidare. Var inne och besiktade BMW´n imorse. Fick komma in på direkt....0,5 sekunder efter att jag anmält mig. För mig betyder det oerhört mycket då jag hann iväg till jobbet innan trafiken blev allt för hemsk (STHLM). Bilen gick igenom utan anmärkning. Bilstein sprint + sänkfjädrar weitec 5cm runt om. Bilen är iofs en -97 så det ska väl inte vara några problem... Jag fick en mycket fin start på min dag. SBP är mycket väl organiserade. |
|
|
Jesperado: Vad krävs för kompetens för att jobba som besiktningsman hos bilprovningen? De bilar jag besiktat har alltid fått en korrekt bedömning. |
|
|
Jag kom näst längst fram en gång då jag sökte jobb som bilprovare. Dit kom jag på rent intresse, den andra killen som fick jobbet hade jobbat med bilar mot betalning. Det var enda skillnaden. Du får en omfattande internutbildning om du får jobbet. Så var det i allafall för ca.8 år sedan. MVH Topchop |
|
|
bjoerck: Det finns inga direkta krav uppsatta, men lämplig bakgrund är teknisk eller fordonsteknisk utbildning. Erfarenhet av arbete med fordon i någon form och/eller ett stort fordonsintresse är naturligtvis en klar fördel. En viktig del är även en personlighet som passar konstant och ibland mycket krävande kundkontakt. Precis som "Topchop" säger är internutbildningen ganska omfattande, har man bara ett grundläggande tekniskt kunnande och lite intresse lär man sig resten... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Har bara goda erfarenheter av ASB både i Boden och Luleå. Vänliga påpekanden om att: den där styrleden bör du nog byta och Nu är det dags att sätta på nya sulor fram:-) lite väl slitna i kanten.. Att det tog 3 ombesiktningar innan den gick igenom förra året pga den vanliga visan med Lambdavärdet är väl saker man får ta. Bilprovningen kan väl i princip bara kontrollera att bilen uppfyller kraven vid just det tillfället, resten av året så hänger det väl mer eller mindre på oss själva att hålla den säker. Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.