|
|
|
|---|---|
| hejsan, jag undrar om det är någon som vet om 1600-2orna gällande ombyggnationer? | |
|
Är vi tankeläsare eller... Hur ska man kunna svara på en sån fråga, är du lat eller bara dum? /Anders C |
|
|
Jag svarar gärna på alla frågor rörande bmw02, men du måste ge mig något att jobba med.... /Anders C |
|
| jo jag undrar från vilka bmw modeler man kan ta delar från, som passar något så när. det är så att jag måste byta fram å bakvagn på den för att få den igenom besiktningen. det måste vara lite grövre delar än vad som sitter nu. mvh mattias | |
|
Jag är tacksam för all hjälp och info. jag skulle också behöva framskärmar till en billig slant. |
|
|
Mrjonsson, som Anders säger, får du nog vara lite tydligare om vi ska kunna hjälpa dig. Vad har du gjort/tänkt göra med bilen som kräver "grövre delar"? Ju mer detaljer vi får veta, desto bättre råd får du här på forumet. /// Gunnar E. |
|
|
Anders C driver en ypperlig sida innehållande mycket 02 grejor. Där finns mycket tips o trix. Länk Håkan |
|
|
Jag ber om ursäkt för att jag skrivit lite suddigt. Men det som ska gjöra är att jag ska typa om den. så den är godkänd för 150 hk... och då är det en massa saker som måste bytas, men det vet ni nog redan! den måste i stort sett ha alla delar som en 2002 tii, men jag hadde tänkt mig lite robustare grejer för att det ska bli en riktig sleeper... Detta är mitt första projekt, men man ska ju börja nån stans. Så jag blir glad för all hjälp jag kan få... Mvh mattias |
|
|
tack för länken håkan... det upskattas mycket... |
|
|
som sagt, jag måste byta nästan allt på bilen. den är ganska rostig i framskärmar, inne skärmar, front. Måste även byta golven på förar och passagerar sidan, men det är ett mindre problem just nu. et som känns viktigt just nu är att byta alla vitala delar som drivlina, fram å bakvagn, bromsar m.m... Men det finns säkert något enklare sett, hoppas jag. Jag kan skriva ner dom delar som behöver bytas på den, under morgondagen. Om det är till någon hjälp. |
|
|
Hej Mrjonsson Kanske var jag lite brysk i mina förra poster. Men jag blir lite trött när jag läser sådana frågor. Nåväl, kul att du håller på med 02or i alla fall. På sidan som Håkan länkar till finns ett dokument som specar vad du behöver för att typa bilen för 150hk, dvs tii-spec. Vill du byta bakvagn mot grövre don, typ 5-seriegrjjer så är det inga problem, det finns folk som gjort, dock inget bolt-on-jobb, kräver svetskunskap och talang med vinkelslip. Jag skulle nöja mig med att byta till tii-spec i första läget. Bättre att få ihop bilen och börja köra än att sitta med ett jätte-projekt som man inte orkar genomföra, dessutom tycker jag att det är bra om man kan återställa bilen till orginal utan för mycket problem. Det finns folk som kör med över 200 hk och tii-spec utan problem. mvh Anders C |
|
|
ok. då gäller det bara att hitta delar, vilket inte verkar vara så lätt. men du ska ha tusen tack för hjälpen. men om du vet av nåt eller kommer tänka på nått mer... så skriv är du snäll. /mattias |
|
|
jag kommer nog behöva all hjälp jag kan få. |
|
|
Mrjonsson> du är ju svetsare så då är ju ett problem löst. Själv ska jag igenom bes (får man hoppas) med -73an i morrn. Delar brukar gå o hitta lite här o där kolla 02tavlan,autopower,blocket,lokalblaskan. mvh/Micke Länk motorsait Länk Ny 02sida |
|
|
tack för länkarna, Och hoppas att det går bra på besiktningen. Mvh/ mattias |
|
|
jag undrar om nån utav er vet vad det är för kolvar i motorn, om dom är smidda eller vanliga? |
|
|
Lite om kolvar Länk Länk Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.