AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
660

Delar till E30

Var hittar man bra delar till E30 serien?
Är i behov av slangen mellan luftmassemängdmätaren och insuget.

Är även på jakt efter en serviceåterställare.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Slangen finn hos BMW för 150kr.
Service återställare finns här på Powerbörsen.

///Magnus
Tack!

150 kr var ju inte farligt, ringer och beställer på en gång.

Nästa fråga, behöver nytt avgassystem oxå. Hittade hos Motor Nord för 1300 kr. Men funderar på ett lite sportigare alternativ. Simons finns ju, men jag hade ett sådant på min Honda Civic och det försvann snabbare än ett brev kommer med posten.
Riktigt pissig kvalitet.

Eftersom iS'en är en vinter/vardagsbil vet jag inte om jag är beredd att satsa på ett rostfritt, speciellt inte när Ferrita slutat tillverka till E30 och tar specialbygge pris för att göra ett. 6000 kr ca.

Finns det andra lite sportigare alternativ, och var köper man dem?

Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
BMW ska ju ha lite drygt 2000:- för bara sista burken till en IS...
jag tror dock att på Mekonomen skulle ha ca 2000:- från kat och bakåt och då var det sport system om inte mitt minne sviker...¨
det var ett tag sedan jag kolla upp det...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Tror det är Simons system som Mekonomen har som sport alternativ...

Fredrik M
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Köp inte Simons. Rostar som om det vore obehandlat och ökar med 10 dB/månad. Inget vidare.

Kika på aluminiserade system som exempelvis JT eller Apple Racing. Åkte med Apple Racing på min 318is 16v i 1.5 år utan tillstymmelse till rostangrepp mer än i svetsfogarna. Ljudet höll sig på samma nivå också enligt mätningar. Mycket hög kvalitet och lågt pris.

Kika på Länk
hmm, intressant! köpte simonsdämpare till e36an förra sommaren och monterade, körde väl ca 4 månader med den på och märkte inte av ngn ljudskillnad och det har inte rostat mer än där jag fick slipa lite för att kunna svetsa mina fästen...finns ju säkerligen bättre alternativ (Apple Racings dämpare såg intressanta ut!) men simons kan väl inte vara rena fordkvaliten? så kasst tycker jag inte är att det är?

vill förtydliga att jag inte försvarar simons eller ngt sånt, bara undrar om fler har denna erfarenhet?

MVH
Johan K
Nej jag vill inte ha fler Simons system, blev avskräckt efter Civic systemet som sagt.
Skall kolla Apple Racing, tack för tipset.

Fredrik M
Niclas.S
Men på Bsr och Autoexperten säljer de aluminiserade RAY system, samma tillverkare som till simons. De ska väl duga?

OO=00=OO
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.