|
|
|
|---|---|
|
Hej! skaffade två bättre begagnade extraljus å såg att det sitter 120w i dom, har försökt att hitta nåt ställe som säljer dom men hittar bara max 100w i H3 lampor. har letat runt lite överallt men hittar inget. har två st 100w i profiljusen men även om det är nyare lampor å 100w så e dom inte i närheten iafl...skulle vilja hitta nån som säljer rejäla lampor i H3.....e ju gött som fanken när d blir dagsljus framför en nu på vintern :).... Frazze Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!! | |
|
Tror inte det blir nån större skillnad på 100 och 120W men Piaa har lampor med hög effekt, har testat dom på tidigare bilar, med gott resultat, dom är något dyra bara. BMW CS #5206 |
|
|
Piaa?...vad e det för nåt? jo jag tycker att ja märker skillnad mellan 100w å 120w....har två med 100w å två med 120w i fronten nu.....alla fyra är bosch profi.. Frazze Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!! |
|
|
Gå in på www.seabeach.se dom säljer bl.a. Piaa-lampor, och det finns både 120 och 130W H3. BMW CS #5206 |
|
|
Ett tips: ta och mät upp strömmen med lämpligt instrument på vilka lampor det än blir vid t.ex 13V. Multiplicera värdet med spänningen så får du effekten. Mycket ofta är den verkliga effekten på s.k 100W-lampor runt 80W osv. Tillverkarna kan ju skriva vad de vill på sina lampor, mycket få användare kontrollerar detta. Försök få tag på riktiga märkeslampor till rimligt pris. Tänk på att 100W-lampor som inte får full spänning lyser gulare än t.ex 55W som går för fullt. Resultatet kan man lätt räkna ut. Det ställs stora krav på matning, kontakter, kontaktpressning, reläer, jordning, var man plockar matningen inne i bilen osv vid höga effekter för att verkligen få ut resultatet. FP |
|
| sam bilmode säljer 130w h3 och h1 lampor även 80w h7 lampor | |
|
Jepp, finns dylika på många ställen. Frågan är ju vad de egentligen ger, hur kvaliten är, positionering av glödtråden osv. Ursäkta gnället, men jag har kollat på många, det blir oftast Philips eller Osram till slut som ger mest ljus och bra funktion. FP |
|
|
Jag körde med 6*130w förr, blev som på dagen, lyste mer än med 100wattare. Men jag hade en specialgenerator med massor av effekt, ett stort relä per lampa och grova kablar direkt mellan generator och lampa. Sen feta jordledare tillbaka också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.