|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har fått erbjudande att köpa en 323 e30 86:a för 5000kr ca 22000 mil. Bilen har följande kända fel: Hål i avgassystem Hastighetsmätare ur funktion En reflektor dålig nu undrar jag, hur mycket bör jag räkna med för att få denna lagligt körduglig igen?? ungefär vad skulle ni värdera den till? och till sist, hur mycket skulle man kunna pressa ur den relativt lätt / billigt.? tacksam för hjälp.! //Eddie - www.E21.se \\ | |
|
beror på hur pass illa det är med avgassytemet.. men om du tänker dig att varje ljuddämpare kostar drygt en tusing ny.. (det finns 2 dämpare) och främreröret mellan dämpare 1 och grenrör kostar ca 600 ny.. kanske behöver du inte byta avgaset utan bara svetsa eller ngt? vad gäller hastighetsmätaren så beror det ju på var felet sitter... svårt att uppskatta... fungerar övriga instrument? reflektorerna är vanliga fel på dessa vagnar... kostar ca 500 kr på skroten... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
eventullet så kan du hitta billigare reflektorer på www.returbilen.se V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
hål i avgassystemet kan man ju svetsa som sagt om det inte är alltför dåligt. död hastighetsmätare kan vara antingen trasig givare i diffen, kabelbrott eller fel i instrumenteringen, reflektorn är bara att byta! så 5000 är den nog värd om allt annat funkar som det ska, jag hade dock försökt pruta ner den en 500-ing MVH Johan K |
|
|
Vet inte riktigt hur avgassystemet ser ut, har inte kollat under än.. men tänker eventuellet sätta på annat avgassystem typ 2,5" lr liknande, hur mycket får man ge för ett komplett sådant? svårt o hitta beg lr?. De andra instrumenten fungerar, dock glapp i vissa kontakter, blinkar till i bland till handbromsen samt oljenivån.. men olja är där + att handbromsen inte ligger i.. Reflektorn är inget större problem då jag får me 4 andra kompletta "ljushus" så det är väl bara att byta? Något speciellt man bör titta på generellt vid köp av e30? MVH/ Eddie //Eddie - www.E21.se \\ |
|
svintoleffe |
Jag kan nog lägga halva handen på att hastgmätar problemet har med si batterierna att göra. Du bör titta så inte bil dricker vatten, då dessa toppar är väldigt sköra av sig. Samt ett råd till dig, ta det väldigt väldigt lungt när bilen är kall, minsta lilla för mycket hets på gas pedalen, så kommer du att spräka toppen på den.=( Du kan ju titta på hur mycket rost dte är ochså, men som sagt, bilen får du för 5000 tusen så, det kan nog finnas en del rost. Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
Tjena! jo, jag känner till motorn ganska bra på den, hade nämnligen en likadan på min e:21a och visst, den drack lite vatten men de var för att kylaren läckte efter en mindre krock... Bilen är faktiskt i väldigt gott skick speciellt för de pengarna! Inredningen är hel och fin bortsett från förarsätet som är slitet på det "vanliga stället". Och lacken är helt ok, dock en liten bula i huven då någon antagligen glömt något i motorrummet o smällt igen huven. + ngt med ytrost vid skärmarna.. Hade ju som sagt en 323 e21 tidigare, den stora skillnaden blir väl den ngt modernare inredningen, effektmässigt är de väl likgiltliga då det är likadana motorer, bara de att e21an é 100% mekanisk. MVH/Eddie //Eddie - www.E21.se \\ |
|
|
Tänkte höra om lite info om e30, vad finns de för utrusting att köpa till den, tex, färdator, sportstolar o liknande, var hittar man beg sporstolar .? Ngt speciellt man bör tänka på vid köpa av e30? MVH/Eddie //Eddie - www.E21.se \\ |
|
|
Hej! Sportstolar och andra tillbehör hittar du bl.a här på PowerBörsen....sätt in en annons på köpes-avdelningen så hittar du saker för el senare. Eller sök i Bildelsbasen,Länk Och ang E30-köp så är naturligtvis rosten ngt att se upp med. Se oxå upp med vxllådan så att det inte "skrapar" vid växling (speciellt ettan till tvåan). Dom numera berömda bakvagnsbussningarna <klonkar i bakvagnen vid hårt gaspådrag och växling om dom är slut! Kolla så att bromsarna är fräscha och fjädring/stötdämpare,du spar många sköna slantar på att slippa byta dessa... |
|
|
En liten uppdatering: Köpta "nya" lampor på Arons i Malmö, 500kr för 4st kompletta lampor med hållare. Hastighetsmätaren fixad, visade sig bara ärgat lite i konntakten på givaren så rengjorde sen funkade den perfekt! //Eddie - Freude am Fahren\\ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.